Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ۹۵ درصد از بودجه دولتی دانشگاه تهران صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود، عنوان کرد: حمایت‌های خیرین و واقفین یکی از محل‌های تأمین منابع مالی برای کارکرد‌های اصلی دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران شامگاه سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه در جشنواره تجلیل از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: مبالغی که خیرین کمک می‌کنند برای دانشگاه بسیار مهم است و صرف کارکرد‌های اصلی دانشگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره بودجه دانشگاه تهران و نحوه هزینه‌کرد آن اظهار کرد: تأمین منابع مالی دانشگاه تهران از طریق دولت سالانه ۲۴۰۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۹۵ درصد از این منبع مالی صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود و تنها ۵ درصد برای مأموریت‌های اصلی دانشگاه می‌ماند.


رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: منابع حداقلی، الزامات و بستر‌های اولیه از جمله ساختمان و زیرساخت‌ها و همچنین نیروی انسانی اعم از اعضای هیأت علمی و کارمندان باید فراهم باشد تا مأموریت اصلی دانشگاه به انجام برسد.


وی با اشاره به اجرای دو پویش «بهسازی و تعمیرات خوابگاه‌ها» و «بهسازی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران» همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه تهران، اظهار کرد: قطعاً بخش از مشکلات دانشگاه تهران در زمینه تعمیر و ارتقای خوابگاه‌ها و بهسازی کتابخانه مرکزی، با منابعی که در این دو پویش جمع‌آوری شد، حل می‌شود و در سال آینده گزارشی از هزینه‌کرد این مبالغ ارائه خواهیم کرد.


مقیمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نیاز‌های واقعی دانشگاه به درستی به خیرین دانشگاه منعکس شود، یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید بخش عمده منابع مالی دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از محل کمک‌های اهدایی خیرین تأمین می‌شود.


وی در عین حال گفت: متأسفانه در کشور ما با وجود فرهنگ کار خیر و وقف که جایگاه ویژه‌ای در دین ما هم دارد، اما آن طور که شایسته است از حضور و وجود خیرین استفاده نکرده‌ایم. اما در دانشگاه تهران تولیت‌هایی ذیل بنیاد حامیان دانشگاه شکل گرفته است که در این خصوص فعالیت می‌کنند.


رئیس دانشگاه تهران در پایان با قدردانی از خیرین و حامیان دانشگاه تهران، اظهار کرد: می‌دانیم که شما هدف والایی دارید، نیت‌تان خالص است. ما از خداوند می‌خواهیم که به زندگی کاری و شخصی شما برکت دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران حقوق و مزایا خیرین مقیمی رئیس دانشگاه تهران حامیان دانشگاه اصلی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور