Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) قم در گفت‌وگویی گفت: با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توافق کرده‌ایم که بقیه این اعتبار را، در سال جاری پرداخت کنند.

استاندار قم گفت: یکی از اتفاق‌های خوب در استان قم، راه اندازی دانشگاه تک‌جنسیتی حضرت معصومه (س) ویژه دختران با هدف فراهم کردن محیط علمی مناسب و راحت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی می گوید:متاسفانه در طول سال‌های گذشته تقریبا، این دانشگاه جزو محروم‌ترین مجموعه‌های دانشگاهی استان بوده‌است، از این‌رو در مسایلی همچون خوابگاه، سلف‌سرویس و محوطه‌سازی؛ عقب‌ماندگی‌های جدی دارد.

استاندار قم گفت: در جلسه با مدیران این دانشگاه، تصمیم‌هایی گرفته شد و ان شاءالله جلسه‌ای را با مسئولان دفتر ویژه ریاست جمهوری برای بعضی از مسایل قم از جمله موضوع‌های مربوط به این دانشگاه و نیز جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان در رابطه با مسایل ورزشی استان و این دانشگاه خواهیم داشت.

شاهچراغی گفت: با هماهنگی‌هایی که با شهرداری شده‌است، در زمینه‌هایی مانند تسهیل رفت‌وآمد دانشجویان و فضای سبز این دانشگاه، همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت.

او گفت: همچنین قرار شد، ظرف چند روز آینده گروهی از خیرین در حوزه آموزش عالی شکل بگیرد و در استان چند دانشگاه نیاز به توجه جدی از جمله دانشگاه حضرت معصومه (س) دارند.

شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «خوابگاه» برای همه دانشگاه‌ها لازم است و در این دانشگاه که ویژه دختران است، یک ضرورت است.

استاندار قم گفت: کمک به دانشگاه حضرت معصومه (س) یک امر مسلم و قطعی است و ان شاءالله بتوانیم در این زمینه گامی برداریم و گزارش بعدی ما در این زمینه، هنگامی باشد که کار‌ها به نتیجه رسیده باشد.

 استاندار در ابتدای ورود به این دانشگاه در مزار شهیدان گمنام حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان اَدای احترام کرد و در ادامه از بخش‌های گوناگون این دانشگاه از جمله کتابخانه، سالن غذاخوری (سلف‌سرویس) و خوابگاه این دانشگاه بازدید و با تعدادی از دانشجویان گفتگو کرد.

در این بازدید دانشجویان مشکلات خود را از جمله مساله رفت و آمد به واسطه دوری دانشگاه مذکور تا مرکز شهر و فضای سبز دانشگاه را مطرح کردند و از استاندار خواستار رسیدگی به این امور شدند.

استاندار قم نیز در این بازدید بر رفع مشکلات این دانشگاه تاکید و از مسئولان آن خواست تا با جدیت پیگیر امور باشند.

شاهچراغی و هیات همراه همچنین در جلسه‌ای با رییس و مسئولان این دانشگاه شرکت کردند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این جلسه، با بیان مشکلات این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه یکهزار و ۷۶۴ دانشجو دارد که از این تعداد یکهزار و ۱۳۳ نفر آن‌ها غیربومی هستند و مساله خوابگاه یکی از مشکلات این دانشگاه است.

مریم بردبار؛ ساخت مسجد دانشگاه، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشکده هنر، محوطه سازی اطراف خوابگاه و دانشکده علوم انسانی، ایجاد فضای سبز، سلف سرویس، کتابخانه و تجهیز سالن ورزشی را از جمله دیگر نیاز‌های این دانشگاه برشمرد.

او با اشاره به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری؛ ساخت مهدکودک و خوابگاه متاهلان را از دیگر نیاز‌های این دانشگاه اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آخوندزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: در دولت انقلابی انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به دانشگاه بشود.

دانشگاه حضرت معصومه (س) در بلوار الغدیر، روبروی ورزشگاه یادگار امام قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قم دانشگاه حضرت معصومه دانشگاه حضرت معصومه استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن طی بررسی روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان،گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با مدل مشارکت چالش جدی پروژه خوابگاه‌های متأهلی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست شورای مسکن استان هرمزگان عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین همچنان بررسی روند تأمین زمین در روستاهای فاقد اراضی مناسب را در صدر قرارداد و گفت: از51 روستای تکلیف شده به فرمانداران برای تأمین نیاز اراضی روستاها و آغاز فرایند الحاق، 19 روستا انجام شده و هنوز 31 روستای بلاتکلیف در استان داریم که باید فرمانداران با نظر مردم محلی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان تاکید داشت: استفاده از متراژهای ترکیبی 30 متری تا 55 متری متناسب برای دانشجویان مجرد، متأهل و متأهل دارای فرزند الگوی مناسبی است اما چالش جدی پروژه‌ها تعریف تسهیلات در مدل مشارکتی یعنی تسویه بعد از اتمام مرحله سفتکاری است که باید در سطح وزارت علوم حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین آخرین فرصت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر بندرعباس، رودان و میناب را دهه‌ فجر 404 اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن ملی بویژه در بستک، رودان و پیامبراعظم نیز که تا شهریور وارد مرحله نازک کاری می‌شوند مردم می توانند نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، پیشرفت امور زیربنایی با اولویت آب و برق را ضروری دانست و عنوان داشت:لازم است همزمان در جدول گزارشات پیشرفت پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها و براساس زمانبندی، این گزارش مهم نیز گنجانده و ارائه شود.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده