Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، فتاح احمدی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک استان زنجان در جمع اصحاب رسانه با بیان این‌که کودکان کار، موضوع منحصر به کشور ایران نیست اظهار داشت: کودکان کار به عنوان دغدغه اجتماعی مطرح است که توجه فعالان حقوق بشر را به خود جلب کرده است‌. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص حذف کار کودکان پنج نشست جهانی برگزار شده است، بیان کرد: این موضوع یک موضوع جهانی است و آخرین اجلاس برگزار شده تحت عنوان نشست جهانی حذف کار کودک در آفریقای جنوبی به‌صورت وبینار تشکیل شد و جمهوری اسلامی ایران نیز جزو مدعوین این اجلاس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: کودکان کار و کار کودک از جمله دغدغه‌های جهانی است که محققان علوم اجتماعی و مسئولانی که با این معضل روبه‌رو هستند و در این خصوص هم‌اندیشی دولت‌ها در سطح جهانی، انجام می‌شود و راهکار ارائه می‌شود. 

وی در خصوص آمار کودکان کار بیان کرد: آمار دقیقی در خصوص این کودکان وجود ندارد زیرا بعد از ورود طالبان به افغانستان، بسیاری از کودکان همراه والدین خود وارد کشور شدند و در پناه کشور ایران قرار گرفتند که این آمار شاید ۲۰ برابر شده است. 

احمدی افزود: بخش قابل توجهی از کودکان کار و خیابانی را کشورهای اتباع افغانستانی، پاکستانی و عراقی تشکیل داده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها  اتباع افغانستانی هستند. 

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به آمارهای تخمینی بدست آمده از سر چهارراه‌ها و خیابان‌های شهرهای پرجمعیت کشور گفت: این آمار نشان‌دهنده این است که حضور طالبان‌ در افغانستان و ایجاد ناامنی‌ برای خانواده‌های آنان و مهاجرت آن‌ها به ایران سبب بالا رفتن آمار کودکان کار و خیابانی در کشور ایران شده است.

وی افزود: تردیدی نیست که شبکه‌ها و کسانی که منتفع هستند، کودکان را به‌کارگیری می‌کنند و از آن‌ها در چهارراه‌ها، سر خیابان‌ها و زباله‌گردی استفاده می‌کنند و تا زمانی که برخی افراد، منافع شخصی دارند از کودکان کار استفاده می‌کنند. 

احمدی به تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: اگر تفکیک زباله از مبدا صورت گیرد برای کاهش زباله گردی بسیار مهم و موثر است زیرا ارزش زباله‌ در تهران بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است و همه هوس می‌کنند که به دنبال آن کار بروند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری تصریح کرد: قانون تفکیک زباله از جزء مسئولیت‌های شهرداری‌ها است و سازمان حفاظت محیط زیست در هماهنگی با شهرداری هم پیگیر این موضوع است زیرا وقتی زباله‌ای وجود نداشته باشد کسی به دنبال زباله نمی‌گردد.

وی در مورد مافیا و استفاده از کودکان کار گفت: تردیدی نیست که شبکه‌ها، مافیا و کسانی که منتفع هستند کودکان را برای منافع خود به‌کار می‌گیرند و از آن‌ها در چهارراه‌ها و سرخیابان‌ها و بیشتر در زباله‌گردی استفاده می‌کنند.

کد خبر 683609 منبع: تسنیم برچسب‌ها كودكان كار ایران و افغانستان افغانستان طالبان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كودكان كار ایران و افغانستان افغانستان طالبان افغانستان وزیر دادگستری کودکان کار حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی