Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: اخذ وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی‌شود؛ این سیاست به خاطر تشویق مددجویان جهت نیل به اشتغال، کارآفرینی و تولید خواهد بود.

سیدمحمدحسن صافی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایران اکونومیست افزود: هر مددجویی که وام می‌گیرد می‌تواند مستمری هم بگیرد و اینگونه نیست که با گرفتن وام، مستمری قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مددجو خیالش راحت باشد که مستمری او با گرفتن وام قطع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل ترس از اینکه حداقل درآمد آنها حذف شود به سمت اشتغال و کارافرینی نمی‌روند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مددجویی که می‌تواند کاری انجام دهد، او را آموزش دهیم و چند بار کاری به او معرفی کنیم و او نرفت، آنگاه باید مستمری او قطع شود یا اینکه به مددجویی وام دادیم و او سر کار رفت اما بعد از مدتی کارش را رها کند، آنگاه باید مستمری او قطع شود چون کارفرما، دولت و بهزیستی برای اشتغال‌زایی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

صافی تاکید کرد: سیاستگذاری باید به نحوی باشد که قطع مستمری به عنوان اهرم و در راستای ایجاد اشتغال و کارافرینی باشد و نه در مقابل آن یعنی اثر معکوس داشته باشد و اجازه ندهد که فرد دارای معلولیت به سمت بیکاری برود.

وی ادامه داد: از سازمان‌های مرتبط مانند دانشگاه‌ها مراکز آزاد و دولتی فنی حرفه ای و دیگر مراکز مهارت آموزی باید برای فرد معلول، مهارت‌آموزی و آموزش اشتغالی مطالبه‌گری شود و در کنار آن سیاست های تشویقی جهت سوق دادن افراد دارای معلولیت به سمت اشتغال و کارآفرینی به‌کارگرفته شود.

صافی با اشاره به موضوع فرهنگی وابستگی به مستمری افزود: برای قطع مستمری، موانع فرهنگی داریم. بحث چسبندگی به مستمری با سیاست‌گذاری چند وجهی و آموزش های فرهنگی  و انگیزشی باید برطرف شود.

وی یادآور شد: مبلغ وام اشتغال فعلا  ۱۰۰ میلیون تومان است. این وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی کارمزد چهار درصد دارد و بازپرداخت آن ۸۴ ماه است. افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و دارای مهارت در زمینه حرفه ای هستند به کمیته اشتغال معرفی می شوند و بعد از بررسی پرونده، به بانک معرفی می‌شوند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

همچنین به گفته وی، در سال گذشته برای ۶۱ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان بهزیستی شغل ایجاد شد.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ، وام بانکی ، سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وام بانکی سازمان بهزیستی کشور سازمان بهزیستی کشور قطع مستمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد