Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:47:39 GMT

برگزاری جشنواره «تفریحات ساحلی و آبی هچسا» در هچیرود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۷۹۷۶

برگزاری جشنواره «تفریحات ساحلی و آبی هچسا» در هچیرود

ایسنا/مازندران شهردار هچیرود با اشاره به جشنواره و رویداد مهم فرهنگی و ورزشی با نام «هچسا» در این شهر گفت: این فستیوال از سوم تیرماه در قالب جشنواره تفریحات ساحلی و آبی در هچیرود برگزار می شود.

جعفر ردایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تفریحات ساحلی و آبی با عنوان «هچسا» در شهر هچیرود اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و نشاط، شناسایی پتانسیل های شهر و استفاده از هنرمندان بومی و ملی از اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جشنواره در روزهای ۳، ۱۳، ۱۸ و ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۹ تا پایان شب در ساحل مجموعه آرکا برگزار می شود، افزود: اجرای نمایش های ساحلی، دریایی و گروه های نمایشی بخشی از برنامه های این جشنواره است.

شهردار هچیرود، اجرای کنسرت «امید حاجیلی» خواننده مطرح کشور را یکی از برنامه های شب نخست این جشنواره ذکر کرد و گفت: در اجرای شب ۱۳ تیرماه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اجرای «حسن ریوندی» کمدین مطرح کشور بخشی از برنامه های این شب است.

ردایی، از هچیرود به عنوان‌ شهر فرصت ها یاد کرد و ادامه داد: اولین کار این جشنواره، پیوست عمرانی و تملک پنج واحد تجاری در شهر است که روز اول تیرماه تملک و برای تعریض شهری تخریب می‌شود.

وی، سه هزار تن روکش آسفالت در محور اصلی و تعویض تیرهای روشنایی بلوار مرکزی شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای خرید تملک پنج واحد تجاری، ۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

شهردار هچیرود تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از برنامه‌های فرهنگی ۱۰ هزار نفر و از برنامه‌های ورزشی ۱۰ هزار نفر در قالب جشنواره بازدید کنند.

ردایی با اشاره به اینکه در شهر هچیرود ساختمان‌های غیراستاندارد بلندمرتبه ای که وضعیت نگران کننده ای داشته باشند، نداریم، گفت: کل ساختمان‌هایی که دارای مقاومت نامناسب هستند در حال شناسایی است و امیدوارم با رعایت ایمنی شاهد بروز حوادثی نظیر رامیلا و متروپل نباشیم.

وی بودجه سال جاری را ۹۶ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: حدود ۶۷ درصد این بودجه، عمرانی است.

شهردار هچیرود با اشاره به اینکه ۲۱ میلیارد تومان از بودجه شهری محقق و جذب شده است، افزود: این میزان معادل ۲۴ درصد بودجه شهری است و ۲۰ میلیارد تومان برای تملک ۵ واحد مغازه تجاری هزینه و صرف شده است.

در ادامه مهدی طالبی، رئیس شورای شهر هچیرود و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره «هچسا» با بیان اینکه این جشنواره از سوم تیرماه در ساحل مجموعه آرکا شروع خواهد شد، گفت: با توجه به تجربه موفق شهردار در جشنواره «جتسا» چالوس در زمان تصدی گری شهرداری چالوس و با پیشنهاد وی این جشنواره فرهنگی ورزشی تفریحی برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری بودجه ۹۶ میلیارد تومانی سال جاری بیان کرد: متأسفانه هچیرود از سرانه دولتی بهره مند نیست و بیشتر هزینه‌ها و بودجه ها در شرق استان صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره «هچسا» در ۲ محور فرهنگی و ورزشی برنامه ریزی شده است، افزود: برنامه های طنز، شاد، کشتی ساحلی، والیبال ساحلی، بازی‌های آبی بخشی از این برنامه ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جشنواره تفريحات آبي تفریحات ساحلی امید حاجیلی حسن ریوندی شهردار هچیرود میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی در نخستین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، اظهار داشت:  در استان خوزستان 14 دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه‌داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهدیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مسئله یک مسئله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خود کم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچون سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجراست به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس