Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا امیرحسین نظری پنجشنبه در نشست معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت در سالن اجتماعات شهرک صنعتی شماره چهار اهواز که با حضور جمعی از صنعتگران  و مسئولان استانی تشکیل شد بیان کرد: دمای بالای ۵۰ درجه خوزستان علاوه بر بالا بردن هزینه تمام شده تولید باعث شده در سه ماه تابستان با کاهش تولید مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه در تابستان سهمیه برق واحدهای تولیدی کاهش و یا قطع می شود که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی شده است.

نظری با بیان اینکه در صنایع مادر و بزرگ این قطعی برق زیان بیشتری را وارد می کند ادامه داد: در کارخانه فولاد قطع برق بالای ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید شمش را در پی دارد ضمن اینکه قطعی برق واحدهای تولیدی را با ضرر و زیان زیادی مواجه کرده است.

رییس سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: در مناطق سردسیر کشور با کاهش برق مصارف خانگی ،از انرژی برق برای تولید استفاده می شود اما در خوزستان چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی افزود: به همین دلیل انتظار سهمیه برق بیشتری از دیسپاچینگ برای تولید استان داریم.

نظری گفت: در زمستان نیز  قطع گاز واحدهای تولیدی باعث زمین گیر شدن آن ها می شود.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به مشکل دیگر صاحبان صنایع اطهار داشت: ماشین آلات برخی واحدهای تولیدی  به مدت طولانی در گمرک متوقف شده و ترخیص نمی شوند که باعث تخریب و فرسوده شده ماشین ها شده است.

امروز پنجشنبه معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و بازدید از چند واحد تولیدی در سفری یک روزه به اهواز سفر کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت خوزستان قطع برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت خوزستان قطع برق وزارت صنعت معدن و تجارت خوزستان قطع برق واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل