Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر عامل مواد غذایی عصرانه بیان کرد: نوسانات قیمت مواد اولیه و افزایش حقوق کارگران تاثیر زیادی بر میزان تولید این واحد تولیدی و کاهش آن دارد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پیری در حاشیه بازدید خبرنگاران از این واحد تولیدی، بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل کاهش چشم‌گیر تقاضا کار بسیاری از واحدهای تولیدی این شرکت به تعطیلی کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس قانون کار بیش از ۶۰ درصد حقوق کارگران افزایش یافت، افزود: افزایش حقوق کارگران تاثیر به سزایی بر سایر عوامل تولید همچون حمل نقل، مواد اولیه و... دارد و این امر باعث شد تعدادی از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی به تعدیل نیرو بپردازند.

پیری با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های سر بار این شرکت افزایش پیدا کرده است، مطرح  کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی وضع تولیدات شرکت و به تبع آن تقاضای مشتریان را تحت تاثیر قرار دارد به طوری که به دلیل کاهش بی سابقه تقاضا در سال جاری به ناچار بخشی از واحدهای تولیدی خود را تعطیل کردیم.

مدیر عامل شرکت غذایی عصرانه با بیان اینکه علیرغم افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه تولید قیمت اجناس این شرکت تنها ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، تصریح کرد: با این وجود به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه،  شاهد کاهش بی سابقه تقاضای محصولات این واحد تولیدی بودیم.

پیری با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر وضعیت واحدهای تولیدی مطلوب نیست، گفت: نوسانات اقتصادی، مواد اولیه و غیره بر این وضع تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم و کیفیت محصولات مهم‌ترین اولویت این مجموعه است، تصریح کرد: در مدت سی سال تجربه شغلی سعی کردیم از مواد غذایی با کیفیت استفاده کنیم.

مدیر عامل صنایع غذایی عصرانه با بیان ظرفیت تولید این مجموع ۱۰۰۰ تن در ماه است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

پیری با بیان اینکه مجموعه فوق ظرفیت این را دارد که بیش از ۴۰۰ نفر در قسمت‌های مختلف آن مشغول به فعالیت شوند، عنوان کرد: امیدواریم با رو به راه شدن اوضاع و حمایت مسئولان این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از ۲۵ تن مرغ در این مجموعه قطعه بندی می‌شد، تصریح کرد: با شیوع کرونا و مشکلات پس از آن این قسمت تعطیل شد.

مدیرکل استاندارد همدان نیز با بیان اینکه استانداردسازی حرف اول را در کیفیت بخشی محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف کنندگان دارد، مطرح کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران اجرای استاندارد را در بالاترین ضریب، اصل و اساس فرایند تولید قرار دهند تا بتوانند با محصولات دیگر در بازارهای ملی و بین‌المللی رقابت کنند.

محمد مددی اظهار کرد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اولیت مهم سازمان استانداردسازی توجه به ایمنی و کیفی واحدهای تولیدی است، افزود: لازم است تمام شرکت‌های تولیدی و خدماتی همواره به این نکات توجه کرده و نسبت به تحقق این اهداف اهتمام ورزند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتخاد یک تصمیم و سیاست مزایا و تبعاتی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: در همین راستا ممکن است سیاست اصلاح ارز ترجیحی بر قیمت مواد اولیه، حمل و نقل، حقوق کارگران و در نهایت میزان تقاضای مردم و تولید تاثیر بگذارد. 

مددی با بیان اینکه در تمام جوامع صنایع غذایی یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌ها و ‌صنایع محسوب می‌شود، بیان کرد: در این راستا صنایع پروتئینی یکی از پیچده‌ترین بخش‌های صنایع غذایی است که در دنیا جایگاه مشخص و با ارزشی دارد.

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر موفقیت‌های بزرگی در صنعت غذایی به ویژه بخش پروتئنی به دست آمده است، گفت: بسیاری از خط‌ تولیدهای که در شرکت غذایی عصرانه وجود دارد با شرکت‌های غذایی پیشرفته جهان برابری می‌کند.

مدیر کل استاندارد استان همدان ادامه داد: خوشبختانه تمام موازین و قواعد استاندارد در این شرکت مواد غذایی رعایت می‌شود ودستگاه‌های مورد استفاده این شرکت بر اساس کیفیت و استاندارهای جهانی به کارگیری شده است.

مددی با بیان اینکه نوسات قیمت مواد اولیه بر میزان تولید تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: بخشی از واحدهای تولیدی شرکت مواد غذایی عصرانه به همین دلیل تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه مباحث استانداردسازی، ایمنی و بهداشت در همه زمان‌ها باید رعایت شود و این مولفه‌ها تحت تاثیر هیچ عامل اقتصادی و سیاسی قرار نمی گیرد، اذعان کرد: در صنایع آرد غلات به دلیل اهمیت و جایگاهی که دارند با سخت گیری بیشتری نسبت به اصول استاندارد مورد توجه هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استانداردسازی واحد تولیدی قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی حقوق کارگران مواد اولیه مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره اینکه خودروسازان بیان می‌کنند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و پتروشیمی دلاری است اما این شرکت ها باید محصولات خود را ریالی به فروش رسانند، گفت: برخی از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان مانند فولاد و پتروشیمی آلومینیوم و مس، دلاری قیمت گذاری می شود که این نکته خودروسازان درست است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این وضعیت که هم خودروساز متحمل ضرر نشود و هم مردم بتوانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند، باید بین خودروساز و تولیدکننده موادی مانند فولاد، هماهنگی ایجاد شود که دولت متولی این هماهنگی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

عباسپور با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و... تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه تولید نظارت درستی داشته باشد تا در این زنجیره خودروسازان نیز ضرر نکنند.

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند