Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:52:23 GMT

یک‌هزار و ۳۲۱ اثر به جشنواره هنر آسمانی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۸۴۰

یک‌هزار و ۳۲۱ اثر به جشنواره هنر آسمانی ارسال شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملانوری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی در سالن اجتماعات بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) افزود: کیفیت اثرهای رسیده به این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی طلبه‌های هنرمند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی و اجتماعی توسط طلاب و ایجاد زمینه رشد و ارتقای آثار هنری طلاب و معرفی ایشان به جامعه هنری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دوره جشنواره در بخش عمومی در موضوع های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد؛ و در بخش ویژه در موضوعات مسجد و جمعیت برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره مذکور در هنرهای نمایشی و تجسمی در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور ویژه طلاب خواهر و برادر برگزار شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «نظام جامع هنر» چند سال قبل، توسط مدیریت حوزه علمیه ابلاغ شد و همه مدیران حوزه در این زمینه اهتمام دارند و از همه استادان، طلاب و فرهیختگان می‌خواهیم که در اجرای آن ما را یاری کنند.

وی همچنین گفت: از همه طلبه های حوزه های علمیه سراسر کشور می خواهیم که آثار هنری خود را در رشته های مختلف برای ارسال به نهمین دوره این جشنواره آماده سازند.

مسئول کمیته هنرهای تجسمی با ارایه گزارشی درباره این جشنواره تاکید کرد: هنرمندان رشته های تجسمی با آثار هنری خود می توانند در رشد و بالندگی جامعه نقش بسزایی داشته باشند.   

ابراهیم سلیمانی با بیان اینکه خلاقیت در هنرهای تجسمی نقش موثری دارد، افزود: به منظور ارتقای سطح آثار هنری، برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های گوناگون هنری در کنار مطالعه و پژوهش ضروری است.

مسئول کمیته هنرهای نمایشی با ارایه گزارشی درباره فعالیت های انجام شده در این جشنواره گفت: هنر می تواند بستر مناسبی برای رشد و بالندگی اندیشه های خلاق و متعهد در جامعه باشد.  

سید ابوالقاسم صالحی‌زاده خاطرنشان کرد: این جشنواره تبدیل به یک رویداد مهم هنری شده و به حمایت مسئولان نیازمند است.

در این مراسم از دو نفر از پیشکسوتان حوزوی به نام های حجج‌اسلام سید احمد شفیعی مازندرانی در رشته خوشنویسی و سید احمد علوی در رشته فیلمسازی تجلیل و نیز برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی معرفی شدند و تندیس جشنواره و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

سرود «مردان جهاد و غیرت» در رابطه با طلاب جهادی برای نخستین بار در این آیین اجرا و کلیپ هایی از فعالیت های برگزاری و داوری آثار پخش شد.  

به گزارش ایرنا، «جشنواره هنر آسمانی» از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و با مشارکت نهادهایی همچون جامعه المصطفی العالمیه، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشکده صدا و سیما، جامعه الزهرا(س)، مرکز پژوهش‌های صدا و سیما و مدرسه اسلامی هنـر برگزار شد.  

نخستین دوره این جشنواره در آبان سال ۱۳۸۴ هجری خورشیدی برگزار شد که در دوره‌های اول تا هفتم، به ترتیب یکهزار و ۸۱، یکهزار و ۷۵۱، سه هزار و ۳۲۷، یکهزار و ۶۹۴، یکهزار و ۲۸۰، چهار هزار و ۳۴۷ و یکهزار و ۷۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.     

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در قم با تلفن ۳۲۹۱۴۹۹۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره «هنر آسمانی» به نشانی اینترنتی https://honareasemani.ir و یا دبیرخانه این جشنواره به نشانی؛ قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل‌آباد)، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی مراجعه کنند.   

برچسب‌ها حوزه علميه هنرهای تجسمی قم اختتامیه جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه هنرهای تجسمی قم حوزه علميه هنرهای تجسمی قم اختتامیه جشنواره جشنواره هنر هنر آسمانی آثار هنری برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد