Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دوربین‌های خاموش‌شده در سایت هسته‌ای مربوط به تعهدات برجام بود، گفت: همکاری با آژانس همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران اکونومیست از  نطنز، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه وجودی برجام اظهار داشت: غرب در طول سال‌های گذشته اتهامات مختلفی را به ایران نسبت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در  دو دهه گذشته گفت‌وگوهای زیادی صورت گرفته است، افزود: با بحث‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته توافق در قالب برجام به نتیجه رسید و در برجام مقرر شد تا اتهامات وارده به ایران به اتمام برسد و در ازای اجرای مفاد برجام مقرر شد تحریم‌ها لغو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به محدودیت‌های مختلف آژانس نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران ابراز داشت: نظارت‌های مختلفی نیز از سوی آژانس در زمینه اقدامات هسته‌ای اعمال شد تا این اتهامات برای همیشه برداشته شود در حالی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی ضمن اشاره به مذاکرات اخیر صورت گرفته برای بازگشت به برجام گفت: متاسفانه اتهامات گذشته با مدارک ادعایی اسرائیل در حال حاضر مجدد مطرح شده و از این رو دلیلی ندارد وقتی در برجام سند دو جانبه داریم هر دو طرف باید به صورت دو جانبه  به تعهدات پایبند باشند و از آنجا که طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود دوربین‌ها و وسایل اضافه‌تر که برای برجام نصب شده بود، خاموش و جمع‌آوری شد.

اسلامی با بیان اینکه همکاری ما با آژانس همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اگر حُسن نیت وجود داشته باشد طبق مفاد برجام عمل می‌کنیم و عملیات روانی و تبلیغات همانطور که در گذشته نتیجه‌بخش نبوده امروز نیز نخواهد بود.

801/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402