Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@21:38:46 GMT

آبروریزی بزرگ؛ اخراج سرمربی تیم ملی روی آنتن زنده!

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۳۱۷۳

آبروریزی بزرگ؛ اخراج سرمربی تیم ملی روی آنتن زنده!

آفتاب‌‌نیوز :

فوتبال مصر دوباره دچار آشفتگی شده و این‌بار این شرایط به‌خاطر عواقب شکست این تیم مقابل اتیوپی و اخراج سرمربی تیم ملی پس از تنها سه بازی رقم خورده است. ایهاب جلال تنها سه مسابقه هدایت مصر را بر عهده داشت، اما شکست برابر اتیوپی باعث خشم هواداران شد و پایان کار او را رقم زد.

باخت با نتیجه ۲-۰ مقابل اتیوپی در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ در هفته گذشته باعث عصبانیت مصری‌ها شد و حتی قبل از شکست دوستانه ۴-۱ مقابل کره جنوبی در روز سه‌شنبه، فدراسیون تصمیم خود برای قطع همکاری با جلال را علنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال علام، رئیس فدراسیون فوتبال مصر، این هفته در یک برنامه تلویزیونی پرطرفدار با مجری تماس گرفته و رسما اعلام کرد که دو عضو هیئت مدیره فدراسیون از قبل به دنبال توافق با جایگزین‌های احتمالی برای حضور روی نیمکت مصر به جای جلال بودند و در واقع عملا این سرمربی را روی آنتن زنده برکنار کردند.

طبق گزارش رسانه‌های این کشور، جلال زمانی از اخراج خود مطلع شد که قصد داشت سوار هواپیما به مقصد سئول شود. او پس از بازی دوستانه کره جنوبی از بازیکنان خداحافظی کرده و برای تعطیلات راهی آمریکا شد.

علام در آن برنامه به احمد موسی مجری تلویزیون گفت: "ما به دنبال اصلاح اشتباه خود هستیم. " وقتی از او پرسیده شد که اصلا چرا جلال را همان ابتدا استخدام کرده بودند، پاسخ رئیس فدراسیون فوتبال مصر بسیار تعجب برانگیز بود: "از حسابدار خود در فدراسیون پرسیدم که آیا دلاری پول در گاوصندوق داریم تا برای مربی خارجی دیگری پول بدهیم؟ او به من گفت که هیچ پولی نداریم. ما این سرمربی مصری را به دلیل وضعیت اقتصادی کشور و افزایش قیمت دلار انتخاب کردیم. "

او همچنین در ادامه فاش کرد که جلال ماهانه ۷۵۰ هزار پوند مصر (حدود ۴۰ هزار دلار) درآمد داشت، اما کارلوس کی روش، سرمربی سابق مصر ۱۲۷ هزار دلار در ماه دستمزد می‌گرفت. همچنین رسانه‌های مصری مدعی شدند علام و اعضای هئیت مدیره فدراسیون فوتبال مصر ظرف چند روز آینده از سمت خود کناره‌گیری کنند و نام جایگزین سرمربی فعلی این تیم نیز اعلام خواهد شد.

البته تیم ملی مصر در مسابقه با اتیوپی بدون کاپیتان خود محمد صلاح و چند بازیکن دیگر ثابت خود بازی کرد، اما همچنان انتظار می‌رفت که سه امتیاز این مسابقه را در مقابل حریفی که ۱۰۸ پله پایین‌تر از آن‌ها در رده بندی فیفا قرار دارند، کسب کند.

مهاجمان سریع اتیوپی بار‌ها و بار‌ها در مقابل دفاع کند مصر در نیمه اول مشکل ایجاد کردند و گل‌های داوا هوتسا و شملس بیکله یک پیروزی آسان را برای این تیم رقم زد. این شکست تنها توانست آن حس ناامیدی بازیکنان مصر و هواداران که در ماه‌های اخیر احساس می‌کردند، عمیق‌تر کند. مصر در فینال جام ملت‌های آفریفا در ماه فوریه در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد و ماه بعد دوباره در ضربات پنالتی این بار در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ مغلوب همین تیم شده و از صعود به این تورنمنت باز ماند.

صبری سیراگ، مفسر فوتبال مصر در این رابطه گفت: "شرایط نمی‌تواند بدتر از این پیش برود. ۱۰ سال پیش، فوتبال توسط بازیکنان بازنشسته اداره می‌شد. اینکه ما با آن‌ها موافق بودیم یا مخالف، بحث دیگری است. اکنون کل وضعیت وحشتناک است.

کارلوس کی‌روش می‌توانست کاستی‌ها و شرایط دشوار مصر را تا جایی که امکانش بود پنهان کند و تیم را تا جایی که ممکن بود پیش برد، اما ما کسی را جایگزین او کردیم که ادعا می‌کرد تیمش فوتبالی تماشایی بازی می‌کند، اما در عمل چنین چیزی ارائه نشد.

علا عبدالعل، کارشناس فوتبال مصر نیز که به خاطر اظهارنظر‌های صریح خود مشهور است، جلال را نیز مورد هدف قرار داد: "ما تیم ملی فوتبال مصر را به کسی سپردیم که هرگز توپ را پرتاب نکرده بود، چه برسد به اینکه به آن ضربه بزند. "

منبع: ورزش سه

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فوتبال مصر فوتبال مصر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال

ایسنا/خوزستان بانوی خوزستانی به اردوی آماده سازی تیم‌ملی فوتبال فراخوانده شد.

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران، ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم‌ملی دعوت کرد که رقیه جلال نسب از خوزستان در این اردو حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود.

جلال نسب در فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال زنان در تیم شهرداری سیرجان توپ زد که به همراه این تیم به عنوان سومی دست پیدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • اخراج سرمربی و کادر فنی تیم بسکتبال لیکرز
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۱۵ ‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تشویق شدید نکونام، در دوران پسا خطیر! (عکس)
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • سوتی مجری زن صدا و سیما روی آنتن زنده + ویدئو