Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علیرضا سلیمی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه افزود: در دوره های قبل وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کندی به سمت رشته های کاربردی حرکت کرده است و تربیت دانشجو آچار به دست و دانشجوی بیکار کمتر بود.

به گفته وی رشته مهندسی یک رشته کارآفرینی است و بیکاری یک مهندس نشان دهنده آن است سیستم نظام آموزشی مشکل دارد که نتوانسته توانایی های لازم برای کارآفرینی را به دانشجویان یاد بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سلیمی اظهار کرد: امروز به دلیل مشکل سیستم آموزشی، مهندس توانایی فنی و کاربردی لازم را دریافت نکرده و فقط یک سری تئوری های صفر اکتفا کرده  و وقتی  وارد میدان می شود، نمی تواند این تئوری ها را به منصه ظهور و بروز برساند.

وی در ادامه ااضافه کرد: به همین منظور برای دانشجوی نسل امروز باید رویکرد و روش‌های ارائه را با هدف داشتن فارغ‌التحصیلانی متخصص و آگاه، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کامل تغییر داد و در قانون برنامه توسعه این مسائل را باید پیگیری کرد تاعقب ماندگی و کم کاری هایی که در دوره های قبل در این زمینه بوده ،جبران شود.

به گفته این مسوول واقعیت امروز این است که بسیاری از فارغ التحصیلان ما صرفا به دنبال میز هستند باید از آن فاصله گرفت بخشی فرهنگ سازی به ما برمی گردد،بخشی به سیستم آموزشی و بخشی هم بازار که افراد مجبور شوند به سمت و سوی خاصی سوق  یابند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم آموزش عالی بیمار است،افزود: دانشجو وقتی با مدرک دانشگاهی دکتری بیکار است بیانگر آن است سیستم آموزشی باید دچار تحول شود در کشور حدود ۱۲۰ هزار دانشجو دکتری وجود دارد .

وی افزود: علت افزایش مدرک دکتری عشق و علاقه به علم و افزایش معلومات است یا با گرفتن این مدرک کار مناسب پیدا کند بخشی هم به دانشگاه ها بر می گردد و بخشی شرایط به دانشگاه ها تحمیل می شود.

الاسلام سلیمی اظهار داشت:برخی از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های غیردولتی به دلیل مشکل مالی دارد با گرفتن دانشجو درآمدشان بیشتر می شود حتی دانشگاه دولتی سرانه ای که برای دانشجو فوق لیسانس می گیرد هشت میلیون و برای دانشجو دکتری ۲۰ میلیون تومان است از این طریق می تواند منابع بیشتری در اختیار می گیرد تا بتواند مشکل خود را حل کند حتما باید در این مورد تجدید نظر شود.

به گفته وی هدف از این سفر، شهرستان قروه ظرفیت های بسیار عظیمی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد بخشی از ظرفیت ها در حوزه معدنی است که باید به سمت فراوری حرکت کرد و از خام فروشی فاصله گرفت اقدامات خوبی در حال انجام است از جمله احداث ناحیه صنعتی سنگ باعث جلوگیری از خام فروشی یا شهرک صنعتی فولاد در حال پیگیری است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه علاوه بر اقداماتی که مسوولین درحال پیگیری  هستند ظرفیت هایی که قانون برای توسعه این شهر در حوزه معدن در نظر گرفته باید استفاده شود،گفت:برای توسعه شهر ظرفیت ۱۵ درصدی حقوق معدنی و یک درصد فروش است و خود معدن داران مسوولیت اجتماعی دارند باید با فرمانداران هماهنگ باشند و به مسئولیت اجتماعی عمل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه در این شهرستان اظهار کرد: دانشگاه های  آزاد،پیام نور،غیرانتفاعی و علمی کاربردی  در این شهرستان وجود دارد و به زودی نیز دانشگاه دولتی دانشجو پذیرش می کند ساختمان دانشگاه دولتی کاملا استاندارد ساخته شده است از مسوولین وزارت علوم درخواست می کنیم تا سریعتر این مساله را نهایی بکنند تا زودتر دانشجو پذیرفته شود.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه شهرستان قروه در آستانه  تحول و جهش است،گفت:با توجه به ظرفیت های عظیم شهرستان از قبیل هماهنگی که بین مسوولین ،توانایی های طبیعی در منطقه، پیگیری و فعالیت مردم،وجود دانشجویان نخبه، فعال و کاوشگران و پژوهشگران بسیار خوبی دارد نشان دهنده آن است قروه در ریل توسعه افتاده امیدوارم این قطارتوسعه با سرعت بیشتر به ایستگاه نهایی برسد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج مجلس شورای اسلامی کردستان سنندج دانشگاه الاسلام سلیمی حجت الاسلام دانشگاه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-‌‏۱۴۰۳ دانشجوی دکتری (‏phD‏) به شیوه پژوهش محوری دانشجو می‌پذیرد. ‏ 

رشته های مورد نظر جذب دانشجو در پژوهشگاه اقیانوس شناسی  «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی‏»،‌ «علوم زمین گرایش رسوب شناسی‏»، «هواشناسی‏»، «زیست شناسی دریا گرایش بوم شناسی دریا‏»، «مهندسی عمران گرایش مهندسـی سـواحل، بنـادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط زیست‏» هستند.
 
مهلت انتخاب رشته تا ۱۲ اردیبهشت 1403 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان