Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اعلام عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران شنبه ۲۸ خرداد رئیس جمهور به اتفاق هیات همراه سفری به دیار ۱۵ خرداد، شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک خواهند داشت تا ضمن دیدار با مردم و مسئولان،بخشی از مشکلات برجای مانده از گذشته این شهرستان‌ها بررسی شده و دستورات لازم برای رفع آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارند ولی با توجه به رشد روزافزون جمعیت و حضور صدها هزار نفر از اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را برای این شهرستان‌های می‌توان تخمین زد.

مردم این شهرستان‌ها که در قیام خونین ۱۵ خردادسال ۴۲ در حمایت از امام راحل، قیامی خونین را به پا کرده و در آن ۷ شهید سرافراز تقدیم اسلام کردند و به فرموده امام راحل،مردم این دیار حق عظیمی بر گردن انقلاب دارند، با وجود دریافت خدمات شایسته از نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچنان مطالباتی دارند که به دلیل درهم آمیختگی زندگی ساکنان آن، با یکدیگر ارتباط داشته و قطعا حضور رئیس جمهور می‌تواند بخش مهمی از این مشکلات را برطرف کند.


شهرستان قرچک
شهرستان قرچک از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت برخوردار است که به عنوان آخرین شهرستان استان تهران در دولت دهم از ورامین جدا شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
این شهرستان نوپا به دلیل نزدیکی به تهران و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به خاطر استقرار واحدهای تولیدی متعدد در شهرک صنعتی این شهرستان، از رشد جمعیت فزاینده برخوردار است و این امر موجب شده تا کمبود فضای آموزشی به یکی از مهمترین مشکلات آن تبدیل شود.

در حال حاضر قرچک، از ۵۷ هزار دانش‌آموز برخوردار است که در برخی از مناطق مانند منطقه پوئینک جنوبی تراکم دانش‌آموزی به ۵۰ نفر در هر کلاس رسیده است، مشکلی که برای سال تحصیلی آینده مسئولان این شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است.

در مناطقی مانند میرزایی شمالی و جنوبی و پوئینک شمالی و جنوبی تراکم دانش‌آموزی به ۵۰ نفر در هر کلاس رسیده که این مشکل، قطعا در سال تحصیلی جدید تشدید خواهد شد.

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی یکی دیگر ازمطالبات مردم و مسئولان قرچک است که امید دارند با سفر رئیس جمهور، زمینه این مهم فراهم شود.

بیمارستان شهید ستاری قرچک ، هفتمین بیمارستان بنیاد برکت در کشور است که در زیربنایی به مساحت ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع و در ۴ طبقه احداث و برای تکمیل آن ۱۲۲ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت هزینه شد.

این بیمارستان دارای ۴ اتاق عمل و بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است و از ۶۴  تخت بیمارستانی برخوردار است که این تعداد تخت، جوابگوی نیاز جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن نیست.

تکمیل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، دیگر مطالبه مردم قرچک از رئیس جمهور در سفر به  این شهرستان است.

طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان قرچک از اواخر دهه ۸۰ باهدف اجرای ۳۳۰ کیلومتر شبکه گذاری آغاز شد و هم اکنون ۱۲۰ کیلومتر این شبکه اجرا شده است.

برای اجرای این طرح مهم، احداث تصفیه خانه با ظرفیت ۷۳ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده که سال ۱۳۷۹ زمین مورد نیاز آن در اراضی جنوبی شهرک صنعتی خریداری شده و با اخذ مجوزات لازم، اجرای آن در سال ۱۳۸۵ به مناقضه گذاشته شد که تکمیل این فرایند قانونی به نتیجه نرسید.

راه اندازی فاز دوم شهرک صنعتی قرچک، تکمیل دو زیرگذر روستاهای داودآباد و محمدآباد، تعیین تکلیف پروژه یکهزار واحدی سبحان و احداث استادیوم ۱۰ هزار نفری ازدیگر مطالباتی است که مردم و مسئولان قرچک امید دارند در سایه حضور رئیس جمهور زمینه تکمیل آن فراهم شود.
شهرستان ورامین
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده که به دلیل برخورداری از هزاران هکتار اراضی کشاورزی، قطب تولید محصولات زراعی و باغی استان تهران محسوب می‌شود.

یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان، کمبود آب زراعی به دلیل عدم اختصاص حق‌آبه از محل سد شهید ماملو است، موضوعی که باعث شده از مجموع ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت، فقط ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی رود.

به منظور جایگزینی حقابه سد ماملو، فاز نخست طرح انتقال پساب تصفیه شده از جنوب تهران به دشت ورامین در سال‌های قبل اجرایی شد ولی برای تکمیل این فرایند، فاز دوم آن از سال‌های قبل عملیاتی گردیده که به دلیل مشکلاتی از جمله تأمین اعتبارات مورد نیاز، این طرح بیش از ۸ سال است که نیمه تمام مانده و تکمیل آن به نگاه ویژه دولت سیزدهم نیاز دارد.

تکمیل طرح ملی قطار حومه‌ای که از مصوبات سفر دولت نهم به شهرستان ورامین است، دیگر مطالبه مردم این دیار از رئیس جمهور است، طرحی که در ابتدا قرار بود توسط شرکت متروی تهران انجام شود ولی با جابجایی دستگاه اجرایی از مترو به شرکت راه‌آهن، تا کنون به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و مردم برای دریافت خدمات تردد ریلی، همچنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

با اجرای این طرح، قرار شد تا روگذر و زیرگذرهایی در محل تقاطع راه‌آهن با محورهای مواصلاتی ایجاد شود که در برخی از مناطق مانند ورودی روستای احمدآباد و روستای محمدآباد پل‌های روگذر نیمه‌تمامی برجای مانده و تکمیل آن، به نگاه ویژه دولت سیزدهم نیاز دارد.

تکمیل بیمارستان جایگزین بیمارستان قدیمی شهید مفتح، بهسازی معابر روستایی، تعریض مسیر ورامین به جوادآباد، آغاز مطالعه احداث مسیر جدید اتصال ورامین به پایتخت، بهسازی تنها محور مواصلاتی ورامین به تهران و اجرا و تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب دیگر مطالبه مردم و مسئولان ورامین از رییس جمهور است.
شهرستان پیشوا
شهرستان پیشوا مدفن حضرت جعفربن موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

این شهرستان قطب تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی استان تهران است که به دلیل واقع شدن در انتهای خط انتقال آب، از آب زراعی اندکی برخوردارند و از محل فاضلاب تصفیه شده جنوب تهران، سهمی به کشاورزان این شهرستان نمی‌رسد.

این شهرستان ۸۰ هزار نفری که پذیرای هزاران نفر از اتباع افغانستانی است، فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است و تنها بیمارستان در حال احداث آن، سال‌هاست که نیمه تمام باقی مانده است.

اواسط سال  ۱۳۸۷ بود که با ورود رشته‌های پرستای و پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، زمینی در شهرک نقش جهان، مقابل ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی خریداری شد و عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز شد.

روند سریع ساخت و ساز این بیمارستان در ابتدا به گونه‌ای بود که همگان تصور می‌کردند در کمترین زمان مردم پیشوا دارای بیمارستان می‌شوند و مسئولان وقت، زمانی حداکثر ۴ ساله را برای تکمیل و افتتاح آن اعلام می‌کردند ولی عملیات اجرایی این طرح مهم با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی متوقف شد و تا کنون هیچ اقدام عملی برای تکمیل آن صورت نگرفت.

توسعه فعالیت شهرک صنعتی پیشوا، اتصال این شهرستان به محور قم – گرمسار، به سازی محورهای روستایی و تکمیل طرح فاضلاب و راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه از دیگر مطالبات مردم شهرستان پیشوا از دولت سیزدهم است.

قرار است در این‌سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی از برخی پروژه های مهم این سه شهرستان بازدید کنند.

همچنین  جلسه ای  به منظور بررسی مسائل،   مشکلات و نیازمندی های مختلف شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک  با حضور رئیس جمهور، هیات همراه، استاندار تهران و برخی مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی ایرنا بهمن خطیبی ورامین پیشوا دولت قرچک دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی ایرنا بهمن خطیبی سید ابراهیم رییسی ایرنا بهمن خطیبی ورامین پیشوا دولت قرچک دولت سیزدهم هزار نفر جمعیت مردم و مسئولان استان تهران دولت سیزدهم برای تکمیل شهرک صنعتی رئیس جمهور تکمیل طرح تکمیل آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست مشترک با مسئولان بخش گلباف از توابع کرمان با اشاره به طرح نا تمام آسفالت جاده از محور بم به گلباف و گلباف به شهداد و نهبندان از سال ٨٣  افزود: متأسفانه با وجود اتمام مهلت پیش بینی شده برای اجراء، دو جاده به طول ٢٠ کیلومتر چندین سال معطل مانده و همچنین  با آسفالت جاده  سختگذر حسن آباد به سیرچ به طول ۶ کیلومتر بسیاری از مشکلات مردم منطقه  رفع می شود.

 مهدی بخشی افزود:  در  تکمیل  نشدن  طرح آسفالت جاده شهداد به نهبندان، قصور و ترک فعل  بررسی می شود.

شایان ذکر است  قرار شد: جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرائی استان  برای رفع سایر مشکلات مطرح شده از جمله در آستانه تعطیلی قرار گرفتن دانشگاه پیام نور گلباف، تخصیص بخشی از کویر گلباف به شهرستان بم، ضرورت  اختصاص یک دستگاه بولدوزر برای پهنه بندی مناطق سیلابی، تأخیر در اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در گلباف و ... برگزار شود.

 

دیگر خبرها

  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟