Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «دیمیتری چرنیشنکو» در جریان نطق خود در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت که آغوش روسیه همچنان برای کشورهای دوست باز است اما در مواجهه با محرومیت‌های گسترده علیه ورزش این کشور در واکنش به حمله مسکو به اوکراین، برای رقابت‌های ورزشی خود بدنبال مسیرهای تازه است.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از چرنیشنکو نوشت: در مورد محور اصلی شرق و کشورهای دوست، ما به تقویت حاکمیت خود نیازمندیم و آغوشمان به روی آنها باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به نسخه‌های جدید همکاری نیاز داریم.

وی افزود: کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک خودشان را تا ابد بی‌اعتبار کرده و نمی‌دانم آنها چطور می‌توانند خود را پاکسازی کرده و عدالت را دوباره به رقابت‌ها بازگردانند. خیلی خوشحالیم که همقطاران ما از چین اینجا حضور  دارند. از شرق، آفریقا، سازمان همکاری شانگهای، بریکس و دوستان خوبی از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(CIS) نیز حضور داشته و ما مسابقات زیادی را طرح‌ریزی کرده‌ایم.

چرنیشنکو به عنوان معاون نخست وزیر روسیه در وزارت گردشگری، ورزش و ارتباطات، شخصیتی برجسته و کلیدی در ورزش این کشور بوده و به سازماندهی المپیک زمستانی سوچی در سال ۲۰۱۴ نیز کمک کرد.

او و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در آغاز جنگ با اوکراین، از سوی کمیته بین‌المللی المپیک هدف تحریم‌های حقیقی قرار گرفته و هر دو از نشان افتخاری المپیک خلع شدند.

کمیته بین‌المللی المپیک اواخر فوریه از فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی درخواست کرد تا از حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در تمامی رویدادها ممانعت به عمل آورند.

ورزشکاران روسیه و بلاروس قرار بود با پرچم بی‌طرف در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن حضور پیدا کنند اما کمیته بین‌المللی پارالمپیک تصمیم خود را تغییر داد و در فاصله تنها یک روز تا شروع مسابقات، دستور به ممنوعیت حضور آنها داد.

چرنیشنکو در ادامه همچنین گفت که روسیه باید وابستگی خود را به تجهیزات ورزشی وارداتی کاهش دهد.

وی در این‌باره گفت: وابستگی ۹۰درصدی به تجهیزات ورزشی وارداتی، رقم وحشتناکی بوده و حاکی از آن است که ما باید اقتصاد را توسعه دهیم؛ تجهیزات خودمان را تولید و محصولات ورزشی و فناوری‌های خود را به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه روسیه می‌تواند در این حوزه از هندوستان و چین کمک بگیرد، تاکید کرد: اما حاکمیت فناورانه ایجاب می‌کند که ما باید در خاک روسیه هم چنین کاری را انجام دهیم. هیچکس نمی‌گوید که باید خودمان را منزوی کنیم زیرا این جاده راه به جایی نمی‌برد. اگر محصولی در خور صادرات تولید کنیم، آنگاه کارمان ارزشمند خواهد بود.

برچسب‌ها مسکو اوکراین روسیه سازمان همکاری شانگهای چین ولادیمیر پوتین کمیته بین المللی المپیک پکن بلاروس بریکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو اوکراین روسیه مسکو اوکراین روسیه سازمان همکاری شانگهای چین ولادیمیر پوتین کمیته بین المللی المپیک پکن بلاروس بریکس کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین