Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-28@20:29:24 GMT

جرقه رشد با مدیریت سرمایه‌گذاری خصوصی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۸۱۹۷

به گزارش اتاق خبر به نقل از دنیای اقتصاد این موفقیت با مقداری شانس، پیشرفت تکنولوژی، یا عرضه محصول جدید اتفاق نیفتاد؛ بلکه نتیجه سرمایه‌گذاری مداوم و پیشرفت در مدیریت، استراتژی و نظارت شرکت بود  - همان رویکردی که بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی سال‌ها در ده‌‌‌ها صنعت مختلف و هزاران شرکت، به کار گرفته‌‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم با توضیح در مورد اینکه نیو مانتین چگونه بلو یاندر را متحول کرده، بتوانم دقیقا نشان دهم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی چگونه برای کسب و کارها و کل اقتصاد یک کشور ارزش ایجاد می‌کنند و تاکید کنم صنعت سرمایه‌گذاری خصوصی از وقتی ایجاد شده، چقدر تکامل یافته است.

 شکل جدیدی از کسب و کار

سرمایه‌گذاری خصوصی اولین بار حدود ۴۰ سال پیش نهادینه شد. در واقع، در سال ۱۹۸۱ من در تاسیس گروه اصلی سرمایه‌گذاری خصوصی گلدمن ساکس مشارکت کردم. بعدا از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۹ با شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی «فورستمن لیتل» مشارکت کردم. وقتی به فورستمن پیوستم، فقط حدود ۲۰شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی وجود داشت که تعداد پرسنل آنها خیلی کم بود و بیشترشان برای بازگشت سرمایه، به‌‌‌شدت به «اهرم» (استفاده از پول استقراض شده برای افزایش سود سرمایه‌گذاری) وابسته بودند. سرمایه‌گذاری خصوصی در مقایسه با آن روزهای اول تغییرات چشمگیری کرده است. طبق اعلام شرکت تحقیقاتی «پیچ‌‌‌بوک» (PitchBook)، آمریکا در حال حاضر به تنهایی حدود ۵‌هزار شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی دارد و آنها در مجموع مالک و ناظر بر حدود ۳۰‌هزار شرکت دیگر هستند، ۱۱‌میلیون نیرو دارند و ۵/ ۶‌درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند. در طول بیش از پنج سال گذشته، این صنعت تقریبا ۵ تریلیون دلار سرمایه تخصیص داده که عموما در شرکت‌هایی بوده که یا خیلی کوچک بوده‌‌‌اند یا برای دسترسی به بازارهای سهام عمومی جذابیت نداشته‌‌‌اند. سرمایه‌گذاری خصوصی همچنین در سال‌های اخیر، نسبت به سایر دسته‌‌‌بندی‌‌‌های دارایی، بیشترین بازدهی سرمایه و کمترین نوسان را داشته است.

اگر بخواهیم واضح بگوییم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، سهامداران عمده نیستند. شرکت‌هایی که می‌‌‌خواهند فروش بروند، کاملا داوطلبانه ما را به عنوان شرکای ترجیحی خود انتخاب می‌کنند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، صندوق‌های پوشش ریسک هم نیستند: ما مالکیت و مدیریت کل شرکت‌ها را به مدت چند سال بر عهده داریم و دائما در حال خرید و فروش سهام نیستیم. همچنین سرمایه‌گذار خطرپذیر که سرمایه‌گذاری‌‌‌های کوچک زیادی انجام می‌دهند و انتظار شکست هم دارند، نیستیم. در نیو مانتین، هدف ما این است که هر کسب و کاری را که می‌‌‌خریم حفظ و حمایت کنیم و به رشد هر کدام کمک کنیم. سرمایه‌گذاری خصوصی بیشتر شبیه یک کارآفرین است که کسب و کاری را می‌‌‌خرد، اما به جای اینکه یک نفر هدایت یک شرکت را بر عهده بگیرد، تیمی سازماندهی شده از حرفه‌‌‌ای‌‌‌ها، شرکت‌های متعددی را می‌‌‌خرد و می‌‌‌سازد. این یعنی ما مزیت‌‌‌های یک شرکت بزرگ  -شامل تیم‌‌‌های قوی، مرکزی و تخصصی به اضافه شبکه‌‌‌های گسترده  - را در کنار انعطاف‌‌‌پذیری و ذهنیت بلندمدت یک کارآفرین یا صاحب یک کسب و کار خانوادگی، ارائه می‌‌‌کنیم. چنین ترکیبی به ما امکان می‌دهد طی سال‌ها و به واسطه شرکت‌های متعدد، به موفقیت برسیم.

در سال ۱۹۹۹ فورستمن را ترک کردم تا کار نیو مانتین را در یک دفتر کار تک‌‌‌نفره با یک میز فلزی شروع کنم. از آن زمان، تعداد پرسنل دفاتر مرکزی ما به ۲۰۰ نفر افزایش یافته (هم اپراتورها و هم کارشناسان مالی) و بیش از ۵۵‌هزار نفر در شرکت‌هایی که مالک آنها هستیم کار می‌کنند و تعداد زیادی هم شریک و مشاور داریم. در ۲۳ سال گذشته، نیو مانتین بیش از ۶۰ شرکت را یا تاسیس کرده یا تحت تملک خود درآورده که در حال حاضر هنوز مالکیت ۳۰ تای آنها را در اختیار داریم. به واسطه کل شرکت‌های پرتفوی فعلی و گذشته، بیش از ۴۹‌هزار شغل اضافه کرده‌‌‌ایم؛ بیش از ۵‌میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه، نرم‌‌‌افزار و هزینه‌‌‌های سرمایه‌‌‌ای پول خرج کرده‌‌‌ایم؛ و ده‌‌‌ها‌ میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌‌‌ایم و در عین حال، هیچ شرکتی را به ورشکستگی یا ناتوانی در پرداخت بدهی نرسانده‌‌‌ایم. در حال حاضر، بیش از ۳۵‌میلیارد دلار دارایی و صندوق را تحت نظارت داریم.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی سبک‌‌‌های متفاوتی دارند. نیو مانتین می‌‌‌خواهد کسب و کارهایی در صنایع «رشد سکولار» (صنایعی که سهام و فعالیت‌های بازار بلندمدت دارند و تحت‌تاثیر رویدادهای کوتاه‌مدت قرار نمی‌‌‌گیرند) ایجاد کند که سلسله‌‌‌مراتب مسطح و فرهنگ صادقانه، محترم و غیرسیاسی دارند. برخی از بخش‌‌‌هایی که بر آنها تاکید داریم، عبارتند از: علوم زیستی، خدمات درمانی، آب و برق، متحول‌‌‌کنندگان دیجیتال و بنگاه‌‌‌های تجزیه‌و تحلیل داده. تا جایی که امکان داشته باشد، برای تملک‌‌‌ها زیر بار بدهی نمی‌‌‌رویم. قبل از هر گونه سرمایه‌گذاری، یک طرح رشد بلندمدت برای شرکت هدف درست می‌‌‌کنیم. به محض اینکه آن شرکت را خریدیم، تیمی که درست کرده‌‌‌ایم همکاری نزدیکی را با مدیریت شروع می‌کند تا این طرح رشد را به طور مداوم به‌‌‌روز‌رسانی و اهداف آن را محقق کند. 

تجربه ما با بلو یاندر، بر خیلی از تکنیک‌‌‌هایی که ما و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌‌‌ خصوصی اتخاذ می‌‌‌کنیم تا شرکت‌های تحت تملک را ارتقا دهیم، تاکید می‌کنند. ما قابلیت‌‌‌ها و دسترسی‌‌‌هایی به سرمایه ارائه می‌‌‌کنیم که در حد و اندازه یک شرکت مادرِ بزرگ است، بدون اینکه شرکت‌ها را مجبور کنیم بخشی از فرهنگ یک هلدینگ بزرگ باشند. همزمان، یک چشم‌‌‌انداز کارآفرینی تازه را وارد استراتژی، استعدادها، تحقیق و توسعه، تکنولوژی و اتحادهای شرکتی می‌‌‌کنیم.  با اینکه بلو یاندر به عنوان شاخه‌‌‌ای بزرگ و مهم از پاناسونیک در حال رشد است و حالا در مقیاس جهانی فعالیت می‌کند، نمی‌توان موفقیت آینده آن را تضمین قطعی کرد. اما به اینکه کمک کردیم و کسب و کار کوچک ردپریری را به کسب و کار بزرگ‌تری تبدیل کردیم که امیدواریم تا سال‌های آینده رشد کند، افتخار می‌‌‌کنیم.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری خصوصی کسب و کار شرکت ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود