Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:17:10 GMT

کسری برق خراسان رضوی ۲ سال دیگر برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۹۵۲

کسری برق خراسان رضوی ۲ سال دیگر برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل چمندی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیر ساخت‌های شهرک صنعتی کاشمر ضعیف است که در بخش انرژی برق و گاز که بیش از هشت سال گذشته این مشکل باقی مانده امیدواریم با نیروگاه‌هایی که در حال ساخت است و برای تأمین برق به مدار می‌آید مشکل صنایع برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با راه اندازی نیروگاه‌های درحال ساخت مقدمه جهش تولید در صنایع و کشاورزی را شاهد خواهیم بود، گفت: گلایه بیشتر مردم، کشاورزان و تولید کنندگان و صنایع در حوزه قطعی برق است که این مشکل را قبول داریم.

وی افزود: به دلیل کمبود برق هزینه‌های تولید افزایش دارد و سود اندکی در بخش کشاورزی به دست می‌آید.

چمندی عنوان کرد: در استان ۱۵ هزار مگابایت کسری برق داریم که به خاطر بی توجهی دولت‌های قبل بوده که امیدواریم تا یک سال و نیم دیگر کسری برق در استان را جبران کنیم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: برای ایجاد نیروگاه‌های جدید اعطای مجوزهای لازم را تسهیل کرده‌ایم، ما از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

وی گفت: دولت و استان خراسان رضوی اولویت خود را در راستای انرژی‌های تجدید پذیر قرار داده است و بیشترین سرمایه در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

چمندی عنوان کرد: در کاشمر صنایع راهبردی مهمی وجود دارد که دغدغه بیشتر آنها سرمایه در گردش، آب و برق است که مشکلاتی مربوط به بخش اداری و شرایط جوی و مسائلی از قبل به ارث به ما رسیده است در یک بازه زمانی معقول برطرف کنیم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: حمایت از تولید یک مسئله اجتناب ناپذیر است و سعی می‌کنیم در این بازدیدهایی که در شهرستان‌ها داریم، برنامه‌های راهبردی و سیمای اقتصادی که برای استان ترسیم کرده ایم را تسهیل کنیم و برش‌های شهرستانی را برای اجرای عدالت در تقسیم سرمایه و منابع نقدی و مالی بانک‌ها رعایت کنیم، که این برش‌های مشخص شهرستان‌ها را در اولویت قرار داده ایم تا جهش خوبی در حوزه تولید و توزیع عادلانه ثروت و منابع مالی دولت و بانک‌ها در شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار مهمی را که باید برای کمبود آب صنایع انجام دهیم استفاده از تصفیه پساب‌های شهری است که در اولویت سرمایه گذاری ما قرار گرفته است و در حال رایزنی با سرمایه گذاران مختلف هستیم که این کار انجام شود عنوان کرد: در کاشمر حدود ۵.۵ میلیون متر مکعب پساب شهری دارد و با راه اندازی تصفیه خانه آب بخش عظیمی از نیاز صنعت شهر کاشمر را بر طرف می‌کند.

چمندی با بیان اینکه حدود ۷ زنجیره تولیدگوشت در استان داریم که یکی از موفق ترین آنها زنجیره تولید گوشت صالح کاشمر است گفت: باید برنامه هوشمندی را برای زمان صادرات برنامه ریزی کنیم تا در مواقعی که این زنجیره‌ها بازاریابی صادرات انجام داده اند و در فصولی که با کسری مرغ مواجه هستیم بازار صادرات آنها از دست نرود که امیدواریم با پایدار شدن کسب و کارهای اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامپروری بعد از مردمی سازی طرح توزیع یارانه‌ها این امر محقق شود.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای حل مشکل سرمایه در گردش صنایع از محل تبصره ۱۸ در استان منابع داریم و می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

وی گفت: در حوزه کشاورزی و دامپروری به دستور وزیر جهاد منابع خوبی را در اختیار استان قرار داده شده که تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دامپروری و کشاورزی پرداخت شده است و هیچ محدودیتی در پرداخت نداریم و صنایع بزرگ و مجموعه‌های زنجیره‌ای مثل زنجیره صالح که برای ما اهمیت پایداری تأمین مواد غذایی کشور را تضمین می‌کنند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند که برای این امر در دریافت استعلامات و ضمانت‌های تسهیلات مشکلات را برطرف کرده ایم.

کد خبر 5517010

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی کاشمر استانداری خراسان رضوي واحد صنعتی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی کشاورزی اردبیل آمار کرونا اصفهان مشهد سفر استانی سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا بیرجند معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند