Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر باز هم خبری از تعویق نباشد قرار است دهه اول تیر ماه تکلیف جانشین تاماش آیانی که محرومیت مادام‌العمرش تایید شده است، بعد از چند سال بلاتکلیفی مشخص شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از آنکه شبکه آلمانی گزارشی علیه فعالیت‌های غیرقانونی تاماش آیان منتشر کرد، حکم به برکناری مادام‌العمر این رئیس 80 ساله داده شد و به مدت چند سال فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اسیر حاشیه‌های فراوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IOC که در این مدت بارها و بارها فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را تهدید کرده بود اگر شرایط مد نظر کمیته بین‌المللی المپیک را در زمینه تخلفات سازمان یافته این فدراسیون ایجاد نکند وزنه‎برداری را از بازی‌های المپیک حذف خواهد کرد، درنهایت مجوز برگزاری انتخابات را صادر کرد.

اینطور که پیداست قرار است انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری 4 و 5 تیر ماه به انجام رسد. علی مرادی که دی ماه حکم بازنشستگی‌اش را از وزیر ورزش دریافت کرده بود، با اعتراض به این حکم بار دیگر به فدراسیون بازگشت و فروردین ماه برای چندمین بار در انتخابات ریاست، دبیرکلی، نایب رئیسی و هیئت رئیسه کاندیدا شد.  

محسن بیرانوند دبیر این فدراسیون نیز برای کمیته مربیان و سیدعلیرضا قریشی برای عضویت در کمیته فنی ثبت‌نام کردند که هر سه نفر تاییدیه لازم را از سوی فدراسیون جهانی برای شرکت در انتخابات دریافت کردند.

با وجود فشار خانواده وزنه‌برداری برای برکناری علی مرادی و ترک اردوی تیم ملی ملی از سوی ملی‌پوشان این رشته و حاشیه‌های فراوان این روزهای وزنه‌برداری، اما هیچ خبری از کنار گذاشتن این رئیس بازنشسته از سوی وزارت ورزش نیست و به نظر می‌رسد وزارتخانه نیز در آستانه انتخاباتی که پیش از این چندین بار به تعویق افتاده است، دست نگه داشته تا شاید علی مرادی صاحب کرسی بین‌المللی شود.

عده‌ای از خانواده وزنه‌برداری معتقدند که علی مرادی هیچ شانسی برای ریاست و دبیرکلی فدراسیون جهانی ندارد و برخی نیز بر این باورند که او حتی اگر رئیس فدراسیون جهانی شود این موضوع سود و منفعتی برای وزنه‌برداری ایران ندارد. ضمن اینکه مهمتر از آن، داشتن شخصیت مقبول در وزنه‌برداری داخل کشور است که علی مرادی اکنون چنین جایگاهی ندارد. اما جدای از اینکه علی مرادی چقدر در انتخابات پیش روی فدراسیون جهانی شانس موفقیت دارد و اینکه موفقیتش چه سودی به حال وزنه‌برداری دارد، حالا که وزارت ورزش می‌خواهد او را تا زمان برگزاری انتخابات IWF در راس فدراسیون وزنه‌برداری حفظ کند، مسئله مهم قرار گرفتن او در جهت درست است.

پیش از این وزنه‌برداری ایران به خاطر همراهی فدراسیون با کاندیدایی که شانس زیادی برای ریاست IWF نداشت لطمات زیادی را تجربه کرد و این بار امیدوار هستیم با وجودی که وزنه‌برداری داخلی‌مان با حاشیه‌های زیادی مواجه است اما در خصوص موضوع انتخابات فدراسیون جهانی روی مهره‌ای سرمایه‌گذاری شده باشد که شانس بیشتری برای جایگزینی تاماش آیان داشته باشد تا در آینده لطمات آن به وزنه‌برداری ایران وارد نشود.

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در استان گلستان آغاز شدتغییر بی‌فایده سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری و تداوم فاجعه در ورزش المپیکی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری وزنه برداری وزنه برداری ایران فدراسیون جهانی علی مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی