Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل حفظ و مراقبت از جنین سالم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان ها و مرکز ذیربط ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از وبدا، بهرام عین اللهی، دستورالعمل  اجرای ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با هدف حفظ و مراقبت از جنین سالم ابلاغ کرد و با اجرای این دستورالعمل بررسی ناهنجاری های کروموزومی جنین در مادران باردار  استانداردسازی شده و  با رعایت الگوی فنی از جنین های سالم تا هنگام تولد مراقبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این ابلاغیه‌ روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان‌ها و موسسات تابعه وزارت بهداشت مسئول نظارت بر حسن اجرای این  ماده قانونی معرفی شده‌ اند.

مطابق  ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بررسی ناهنجاری های کروموزومی جنین در مادران باردار، استاندارد سازی و هدفمند می شود تا زیر نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، از جنین های سالم تا هنگام تولد بیش از گذشته مراقبت شود.

به گزارش ایران اکونومیست،  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۹۳۹۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلامت ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت حمایت از خانواده جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر، معاون درمان دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

باتوجه به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، شهرداری بندرعباس اقدام به احداث پارک «دادا و کاکا» در بندرعباس می‌کند.

این پارک در چهارراه پگاه و در زمینی به مساحت ۱۳هزار و ۵۰۵ متر مربع احداث می‌شود.

«داد و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آن‌ها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)، مقابله با آسیب‌های «تک فرزندی» و فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته شدند.

ایده و اجرای این کار ارزشمند به همت کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (مدیریت روابط عمومی دانشگاه) انجام شده است.

لازم به ذکر است در مراسم رونمایی از این عروسک‌ها، شهردار بندرعباس قول احداث پارکی به این عنوان را داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود