Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@04:12:18 GMT

یک همراهی ارزشمند میان پزشکان و اهالی هنر

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۴۰۳۴

یک همراهی ارزشمند میان پزشکان و اهالی هنر

روزنامه ایران: گروه سلامت و هنر 8 سال قبل همزمان با هفته جهانی نقص ایمنی و با هدف سلامت روان کودکان بیمار تشکیل شد. اعتقاد من و دیگر همکارانم در این گروه این است: «فقط پزشکان نیستند که برای درمان و بهبودی بیماری در تکاپو هستند، بلکه هنرمندان هم نقش مهمی را در تشویق بیماران و ایجاد حس بهتر و امید در آنها دارند تا بتوانند بهتر با بیماری خود مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
دنیا پر از فراز و نشیب است. ما در طول زندگی روزهای خوب و بدی را تجربه می‌کنیم و این فلسفه زندگی است. با این حال آنچه مهم است این که ما به‌عنوان انسان کنار یکدیگر هستیم تا به همدیگر کمک و شرایط دشوار و ناهمواری‌ها را آسان‌تر کنیم تا دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم. از جمله شرایط نامطلوب و دشواری که زندگی مردم را بشدت تحت تأثیر قرار می‌دهد بیماری است.


در این میان پزشکان نقش مهمی را در تشخیص و درمان بیماران دارند. حال تصور کنید که این بیمار یک کودک باشد که فی نفسه روح مهربان و حساسی دارد و اینجاست که نقش گروه سلامت و هنر مورد توجه قرار می‌گیرد. این گروه در تعامل با پزشکان، به بهبود و حفظ سلامت روان کودکان بیمار در سراسر جهان می‌پردازد تا کودکان بیمار بتوانند با روحیه بهتری بر بیماری خود غلبه کنند.
گروه سلامت و هنر به‌عنوان یک شبکه بین‌المللی به طور داوطلبانه با همه اعضای خود در تلاش است تا با حضور در مراکز بهداشتی و درمانی امید و شادی را برای افراد بیمار به ارمغان بیاورد و لبخندی باشد برای قلب‌هایی که می‌تپند.


در سال‌های گذشته فعالیت‌های مختلفی برای کودکان بیمار داشتیم از جمله هشت دوره جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار و 4 دوره جام جهانی کوچک فوتبال که در «مرکز طبی کودکان» برگزار شد.


جام جهانی کوچک فوتبال مسابقاتی است که در آن کودکان بیمار در قالب تیم ملی ایران با تیم‌هایی که در جام جهانی با ایران هم گروه هستند در قالب سه تیم هنرمندان، ورزشکاران و هیأت رئیسه دانشگاه با هم رقابت می‌کنند. در تمام این سال‌ها شاهد کودکانی بودیم که با بیماری‌های مختلفی که داشتند آمدند و جنگیدند و حال خیلی از آنها خوب شده است.
یکی دیگر از کار‌های گروه سلامت و هنر، جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار است که هر ساله با هدف بهبود سلامت روان بیماران برگزار می‌شود. در این جشنواره از تمامی کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال که در طول زندگی خود سابقه بستری در بیمارستان داشته‌اند دعوت می‌شود تا نقاشی‌های خود را به جشنواره ارسال کنند. این جشنواره هر ساله با بیش از یک هزار نقاشی مورد استقبال قرار می‌گیرد و نقاشی‌هایی از حدود سی کشور از سراسر جهان دریافت می‌شود. آثار هنری توسط اعضای کمیته ملی و بین‌المللی بررسی و پس از رأی‌گیری عمومی نقاشی‌های برتر تعیین می‌شوند. در نهایت، 250 نقاشی برتر در کتابچه جشنواره چاپ می‌شود و از آثار برتر هر گروه سنی تقدیر می‌شود.
دیدن یک کودک وقتی لبخند می‌زند، باعث بهتر شدن حال شخص من است و وقتی حال دل خودم خوب باشد می‌توانم حال دل آدم‌های اطرافم و کشورم و دنیا را هم بهتر کنم.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گروه سلامت و هنر کودکان بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک