Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سراسر استان سمنان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان وجود دارد، تاکید کرد: شعار روز جهانی بیابان‌زایی حفاظت از مناطق برخوردار و جلوگیری از توسعه بیابان است به همین جهت ۴۰۰ هزار هکتار نهال کاری و استفاده از تاغ در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار هکتار پروژه بیابان زدایی در استان سمنان اجرا می‌شود، تاکید کرد: از محل سفر رئیس جمهور به واسطه اهمیت بیابان زدایی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافته است که از این بین ۱۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است تا بتوانیم از بیابان‌زایی جلوگیری کنیم.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۳ هزار هکتار تاغ با هدف جلوگیری از گسترش بیابان به همت منابع طبیعی استان سمنان، کشت شده است، گفت: جلوگیری از فرسایش بادی و بیابان‌زایی از جمله مهمترین اهداف این طرح است که در هفت شهرستان بیابانی استان سمنان اجرا شده است.

هاشمی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در زمینه تأمین اعتبارات بیابان زدایی و مقابله با فرسایش نیز کمک‌های خوبی را صورت داده است، گفت: اجرای طرح‌های بیولوژیکی برای مقابله با بیابان‌زایی و کانون‌های فرسایش بادی از جمله مهمترین اقداماتی است که می‌تواند از ایجاد ضرر به ابنیه و راه، روستاها، مزارع و اراضی کشاورزی و … جلوگیری خواهد کرد.

وی از اجرای طرح مطالعات برای نهال کاری ۴۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی استان سمنان خبر داد و بیان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ گونه‌های مقاوم، مقابله با بیابانی شدن اراضی و … از جمله اهداف این مطالعات است.

کد خبر 5517386

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد رضا هاشمی بیابان زدایی منابع طبیعی استان سمنان استانداری سمنان بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه کشاورزی اردبیل سفر استانی مشهد اصفهان آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا بیابان زدایی بیابان زایی استان سمنان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در همین راستا عملیات آماده سازی برای ساخت ۷۱ واحد مسکونی ویلایی و فضاهای عمومی آغاز شده است.

محمدعلی محمدنیا حنایی افزود : تحقق منویات مقام معظم رهبری، خانه دار شدن جوانان و اجرای تعهدات دولت مردمی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

وی بیان کرد : حمایت از طرح جوانی جمعیت با توجه به تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. 
محمدنیا حنایی اظهار کرد: شهر جدید گلبهار ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه های طرح جوانی دارد.

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار