Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت از ذخایر عمیق مشترک آبزیان دریایی در دریای عمان که تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته بود، آغاز شد.

به گزارش بازارنیوز، حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای افزایش صید آبزیان صید از ذخایر عمیق را در دستور کار داریم که در این زمینه از تکنولوژی لازم هم برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استفاده از ذخایر عمیق آبزیان مشترک با کشور‌های همسایه در دریای عمان تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته بود که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: خوداتکایی در تولید تخم چشم زده قزل آلا نیز در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی شده است که تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم ۹۳ درصد از نیاز خود را در داخل کشور تولید کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه نیاز به ۶۰۰ میلیون تنم چشم زده قزل آلا وجود دارد که در حال حاضر ۳۷۰ میلیون قطعه آن در داخل تولید می‌شود.

حسینی اظهارداشت: در سال گذشته واردات آبزیان ۴۰ درصد کاهش و در عوض صادرات ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تسهیلات ۱۲ و ۱۵ درصدی برای تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان به ترتیب تا سقف ۲۰۰ و ۸۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت یک ساله پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در باره دلایل افزایش قیمت آبزیان بعد از مردمی سازی یارانه‌ها گفت: با وجود اینکه بخش آبزیان جزو کالا‌های اساسی قرار نداشت و برای تنظیم بازار آن‌ها دولت دخالتی ندارد، اما با این وجود شیلات به دنبال حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که سایر محصولات پروتئینی تسهیلاتی و ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنند شرایط رقابت برای تولیدات شیلاتی بهبود یافته است.

وی افزود: ۷۰ درصد هزینه تمام شده آبزیان را خوراک تشکیل می‌دهد که به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش قیمت تمام شده نهاده‌های تولید هستیم.

حسینی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا ۷۵ هزار تومان و ماهیان ریز مانند کیلکا ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است و قیمت ماهی با توجه به هزینه تمام شده گران نیست.


/ تسنیم

برچسب ها: ذخایر عمیق آبزیان ، دریای عمان ، سازمان شیلات ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RfE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دریای عمان سازمان شیلات ایران ذخایر عمیق دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر  اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و افزود: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کار‌ها در این حوزه تسریع می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد