Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از اعتماد، محمدحسین حاجیلو با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری گفت: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل بدون استفاده از آنها نیز منجر به محرومیت در آزمون سراسری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش از این هشدارها، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داده بود که با فرصت‌طلبی از ایام امتحانات نهایی و کنکور سراسری با ایجاد چندین کانال و صفحه اینترنتی ضمن ادعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می‌کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.

افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۵ کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارند ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد دو نفر ادمین اصلی این کانال‌ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود دستگیر کردند. در بررسی محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار، فلش، پریز و...) کارت ویسا و هندزفری نامرئی کشف و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به پلیس فتا منتقل شدند.

کد خبر 684225 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز

حاجی پور مدیر امر آموزش دانشگاه تبریز و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز در این باره توضیح می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز