Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:46:23 GMT

کتاب شعر «چرا بی خداحافظی رفته‌ای؟» راهی بازار نشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۵۴۷۰

کتاب شعر «چرا بی خداحافظی رفته‌ای؟» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «چرا بی‌خداحافظی رفته‌ای؟» سروده مریم زندی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب شامل ۱۶ قطعه شعرِ عاشقانه، اجتماعی و خانوادگی است که شاعر در آن به حالت‌های روحی، عواطف و احساسات نوجوانان توجه ویژه‌ای کرده است.

«دلهره، قلب کوچک، خاطرات، سفید، همین‌ها…، کجاست؟، پُست، داد، فرصت دوباره، کار ساده، تقدیر، بی‌خداحافظی، سکوت، سه‌شنبه‌ها، یعنی که… و بی‌خیال» عنوان شعرهای این کتاب هستند؛ نویسنده نیز در این کتاب تلاش کرده جهان پیرامون نوجوانان و دغدغه‌هایی که با آن مواجه هستند را در قالب شعر بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شعر «بی‌خیال» این کتاب ۲۴ صفحه‌ای می‌خوانیم:

این طرف لباس‌های نو / بی‌قرار / آن طرف / ماهیان سرخوش از بهار / عید / توی کوچه‌ها / راه می‌رود / توی گوش هر درخت / حرف عاشقانه می‌زند / شاخه‌ای جوان / بی‌خیالِ رفت و آمد و شلوغی جهان / جوانه می‌زند.

تصویرگری جلد کتاب «چرا بی خداحافظی رفته‌ای؟» را که برای گروه سنی نوجوان (۱۵+ سال) منتشر شده است؛ محمدحسین ماتک بر عهده داشته است.

کتاب «چرا بی خداحافظی رفته‌ای؟» در قطع پالتویی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 5517396 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات کودک و نوجوان مریم زندی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر احمد مهدوی دامغانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی ترجمه دفاع مقدس انتشارات سروش انتشارات پیدایش درگذشت چهره ها شورای فرهنگ عمومی انتشارات کتاب جمکران انتشارات روایت فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟