Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، برای ثروتمندانی که در برخی از گران‌ترین شهرهای جهان مانند شانگهای و هنگ کنگ زندگی می‌کنند، افزایش قیمت اقلام لوکس در طول سال گذشته، قدرت خرید آنها را کاهش داده است. از سوی دیگر، برای افراد ثروتمندی که در لندن و نیویورک زندگی می کنند، هزینه بالاتر کیف های دستی، کفش، کت و شلوار و ساعت های طراحان با نرخ تورم کلی کشورهایشان همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولیوس بائر هر سال گران ترین شهرهای جهان را با تجزیه و تحلیل هزینه املاک مسکونی، اتومبیل، بلیط هواپیما، مدرسه بازرگانی و غیره رتبه بندی می کند. شانگهای بار دیگر در صدر فهرست قرار گرفت، در حالی که لندن در جایگاه دوم توکیو قرار گرفت که با بیشترین سقوط به رتبه هشتم رسید. نیویورک با یک پله کاهش نسبت به نظرسنجی سال گذشته در جایگاه یازدهم قرار گرفت؛ در زیر رتبه‌بندی شهرهای مختلف را می‌بینید؛

۱.شانگهای

 ۲. لندن

 ۳. تایپه

 ۴. هنگ کنگ

 ۵. سنگاپور

 ۶. موناکو

 ۷. زوریخ

 ۸. توکیو

 ۹. سیدنی

 ۱۰. پاریس

 ۱۱. نیویورک

 ۱۲. سائوپائولو

 ۱۳. میلان

۱۴. دبی

 ۱۵. بانکوک

این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی ثروتمندان از تورم مصون نیستند، تورمی که در ایالات متحده به ۸.۶ درصد و در بریتانیا به ۹ درصد رسیده است، حتی اگر آنها راحت‌تر از کسانی که از ثروت کمتری برخوردار هستند، زندگی کنند، بازهم در خطر تورم قرار دارند. علاوه بر این، افراد ثروتمند نیز به طور نامتناسبی دارای سهام هستند که با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی برای مقابله با رشد قیمت، سقوط کرده است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان به تنهایی شاهد حذف ۱.۴ تریلیون دلاری از دارایی انباشته خود در سال جاری بوده اند. «در حالی که وضعیت مالی بسیاری از افراد با ارزش خالص در سال گذشته بهبود یافته است، افزایش همزمان در سبد کالاها و خدماتی که شاخص سبک زندگی ما را تشکیل می‌دهند به این معنی است که «توهم پول» سال‌های گذشته همچنان پابرجاست.» بر اساس گزارش جولیوس بائر که روز چهارشنبه منتشر شد. با این حال، "بررسی ما تصویری خوش بینانه پس از همه گیری را نشان می دهد." "ثروتمندان دوباره مثل همیشه خرج می کنند."

هزینه اقلام فناوری مانند لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند در سطح جهان بیشترین افزایش را داشته است، ۴۱ درصد؛ آن هم به دلیل دورکاری و کمبود جهانی چیپ. استخدام وکیل ۳۳ درصد گران تر شد، در حالی که قیمت دوچرخه ۳۰ درصد افزایش یافت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هزینه زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آموزش و فرهنگ نقش مهمی در ایمنی شبکه حمل و نقل بر عهده دارد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد فوتی‌ها سال قبل در استان گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند که گواهینامه نداشتند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید به طور جدی وارد شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۵۶ درصد جان باختگان تصادفات استان گلستان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسوار است، گفت: عامل انسانی می‌تواند در بیش از ۷۰ درصد ایمن سازی شبکه حمل و نقل نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: در حوزه زیر ساخت راه‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

مصدقی اظهار کرد: گلستان با ۹۵ نقطه حادثه خیز بعد از استان تهران دومین استان حادثه خیز کشور بود که تا پایان سال گذشته ۴۷ نقطه ایمن سازی شد که سعی داریم ۴۸ نقطه باقی مانده را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هفت هزار راننده موتور سیکلت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶۱ در صد کاهش تلفات داشتیم که نشان می‌دهد در بحث آموزش توانستیم به خوبی ورود کنیم.

کد خبر 6090476

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد