Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در دوره قبلی مدیریت شهری شعار شفافیت بسیار داده شد و با این شعار سعی کردند بسیاری از اتفاقاتی که در دوره قبل رخ داده بود را سرپوش بگذارند، اما امروز با بررسی برخی مسائل متوجه می‌شویم در بسیاری موارد شفافیت تنها یک شعار بیشتر نبوده است.

وی افزود: در یک نمونه مشخص که اخیرا دادسرای عمومی انقلاب تهران کیفرخواستی برای مدیرعامل سابق شرکت شهروند صادر کرده است، مشخص شده که حقوق مردم تهران پایمال شده است؛ لذا خواهش من از مدیریت شهری و دستگاه قضایی پیگیری این موضوع است تا حقوق مردم تهران استیفاء شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بدون اخذ مجوز‌های لازم و بدون طی شدن مراحل قانونی، بر اساس مجوز‌هایی که شورای شهر تهران داشته و عدم رعایت ضوابط قانون تجارت و اداره ثبت شرکت‌ها و عدم رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران دوستان در دوره گذشته برند شهروند را تنها به ارزش ۳ میلیارد تومان واگذار کردند و امروز نظر کارشناس رسمی دادگستری و براساس کیفرخواستی که صادر شده ارزش این برند را حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده و اعلام جرم علیه مدیران وقت شهروند انجام شده است.

این عضو شورای شهر تهران خطاب به ریاست شورا گفت: در سال ۸۸ نامه‌ای ارسال شده بود که هر گونه تغییر در وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران منوط به اجازه شورای اسلامی شهر تهران باشد که متاسفانه این موضوع برای شهروند رعایت نشده و مدیران وقت در تضییع حقوق مردم تهران مقصر هستند.

آخوندی در تذکری به شهردار تهران گفت: اولا حتما باید اقامه دعوی علیه مدیران وقت شرکت شهروند انجام شود و مهمتر این که متاسفانه اعضای هیات مدیره شهروند هنوز در دوره جدید پس از گذشت چندین ماه تغییر نکردند. کسانی که در این ماجرا باید پاسخگو باشند هنوز مدیریت این مجموعه را برعهده دارند؛ لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم که در اسرع وقت نسبت به تغییر اعضای هیات مدیره شهروند اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فروشگاه شهروند تخلف مدیران وقت شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • خروج علیه شهردار تهران
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود