Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:21:12 GMT

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۱۵۴

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حکمی، عباس بیات را به سمت «مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش» منصوب کرد.

متن حکم یوسف نوری به شرح زیر است:

جناب آقای عباس بیات

نظر به تعهد، تجارب و شایستگی ارزنده جنابعالی در سطوح مختلف مرتبط با آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی و به پیشنهاد معاون محترم آموزش متوسطه به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا با در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم و رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاک‌دستی و فساد ستیزی و «قانون مداری» دولت مردمی، الزامی است.

امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند قادر متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور محترم موفق و مؤید بوده و انتظار می‌رود؛ ضمن رعایت چارچوب قوانین و مقررات حوزه آموزش فنی حرفه‌ای و مهارتی دوره دوم متوسطه در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید.

بازنگری در ساختار شاخه و رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش و تجمیع رشته‌های مشابه در دو شاخه در چند رشته محل محدود از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱. برنامه‌ریزی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی و تحقق سهم‌های پیش بینی شده با اولویت توجه ویژه به رشته‌های زمینه کشاورزی. بازتعریف حکمرانی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و ارتقای کیفیت آموزشی رشته کشاورزی از طریق برنامه آموزش همراه با تولید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان. برنامه‌ریزی به منظور اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به ویژه سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی هنرجویان و هنرآموزان و توجه به نظام صلاحیت حرفه‌ای. ایجاد هنرستان‌های جوار از طریق جلب مشارکت دستگاه‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و صاحبان صنایع و مشاغل. استفاده از نگاه آینده‌نگرانه و پژوهش محور، تجارب ملی و بین‌المللی، هوش مصنوعی، فناوری، سامانه جامعه و تحلیل کلان داده‌ها در ارائه برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی. ارتقای کیفیت اجرای درس کارآموزی کارورزی به عنوان نقطه عطف اتصال دنیای آموزش و دنیای کار. همکاری با دانشگاه شهید رجایی به‌منظور تغییر عناوین و سرفصل دروس متناسب با نیاز منابع انسانی هنرستان‌ها و همچنین ارتقای کیفیت دوره کارورزی دانشجو معلمان. بازنگری در اجرای برون‌سپاری آموزش شاخه کاردانش با رویکرد اجرا در محیط واقعی کار. حضور مؤثر در کارگروه‌های سه‌گانه نظام جامع آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی و تلاش برای تحقق اهداف قانون نظام جامع و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از ظرفیت این قانون. استفاده از نیروهای جوان، متخصص خلاق و انقلابی در سطوح مختلف موردنیاز آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش و تلاش به‌منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای آنان.

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در انجام وظایف محول از خداوند متعال مسالت دارم.

کد خبر 5518047 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فنی حرفه ای یوسف نوری آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزت الله ضرغامی قوه قضاییه بهزیستی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور مترو آلودگی هوا مهدی چمران دستگیری علیرضا زاکانی طرح ترافیک حرفه ای و کاردانش حرفه ای و مهارتی فنی حرفه ای آموزش های فنی فنی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران