Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@01:51:24 GMT

رقم بدهی شهرداری تهران چقدر است؟ + ارقام دقیق

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۸۶۷

رقم بدهی شهرداری تهران چقدر است؟ + ارقام دقیق

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در برنامه تهران ۲۰ تلویزیون درباره نقش شورایاری‌ها گفت: شورایاران ارتباط نزدیک با مدیریت شهری داشتند به این معنا که به صورت منظم با شهردار ناحیه، هر ماه یکبار با شهردار منطقه و به صورت فصلی با شهردار تهران جلسه داشتند. دبیر شورایاری نیز با ارائه گزارش از مشکلات محله خود در صحن شورا حاضر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این ابطال این ظرفیت اجتماعی به تعلیق درآمده است.

چکیده صحبت‌های ناصر امانی را در ادامه می‌خوانید: 

* به عنوان عضو شورا از ابتدا تا کنون ۱۲ محله را در سطح شهر تهران بازدید کردم. ما نسبت به حضور در محلات و دیدن نواقص و مشکلات مردم و ضعف عملکرد مدیران شهرداری تعارفی نداریم. بنده تا امروز ۵۵ تذکر نسبت به این مسائل به شهرداری تهران تذکر دادم. شهردار تهران به بخشی از تذکرات پاسخ داده، بخشی از آن اجرایی شده، بخشی نیاز به زمان دارد و بخشی بدون پاسخ مانده و بنده پیگیر هستم که حتما پاسخ داده شود.

* اگر همه ابزارها برای انجام یک کار وجود داشته باشد اما مدیریت،دقت، قاطعیت وجود نداشته باشد آن کار انجام نمی‌گیرد. بنده نمی‌خواهم از عملکرد شهرداری تهران دفاع کنم، من وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری را دارم و این ضعفی که شما می‌فرمایید را انکار نمی‌کنم. حتما هم در نواحی و مناطق و غیره نواقص عمده‌ای وجود دارد. بنده به عنوان یکی از اعضای شورا در ابتدا از آقای زاکانی خواستم که افرادی را انتصاب کنند که تجربه و تخصص لازم را در این حوزه داشته باشند و با شهر و شهرداری آشنا باشند.

* درباره گزارش ۲۰۰روزه در صحن شورا تذکراتی به شهرداری داده شد و نواقصی در اعداد و ارقام عنوان شده، وجود داشت. برای مثال در گزارش، احداث ۱۲۴۰ هکتار بوستان عنوان شده بود که منظورشان در واقع جنگل‌کاری اطراف تهران بوده است. اما به نحوی تبلیغ شده بود که انگار ۱۲۴۰ هکتار بوستان در داخل شهر تهران ایجاد شده. بعدا نیز مدیرعامل سازمان بوستان‌ها با حضور در شورا توضیح داد که منظور کمربندی اطراف تهران بوده که از دوره قبل شروع شده و امسال به بهره‌برداری رسیده است.

* (در واکنش به این پرسش مجری که ۱۲۴۰ هکتار جنگل‌کاری مربوط به این دوره نبوده است،) خیر قبلا شروع شده بود و امسال به بهره‌برداری رسید و در این دوره کامل شده است. اما به هر حال بخشی از زحمات در این دوره بوده است.

* (درباره کم‌کاری مدیران مناطق و نواحی) در دوره قبل عملکرد سالانه همه مدیران شهرداری مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و اگر کسی از حداقل امتیاز کمتر می‌آورد بلافاصله جابه‌جا می‌شد. مدیران باید بدانند بر عملکرد آنها نظارت وجود دارد و ارزیابی می‌شود.

* طبق آخرین گفته معاون مالی شهرداری ۶۰ هزار میلیارد تومان کل بدهی باقی مانده از همه دوره‌ها رقم بدهی شهرداری است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بدهی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند