Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:41:37 GMT

مجلس باید پناهگاه زنان باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۵۲۰

مجلس باید پناهگاه زنان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سارا فلاحی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) در نشست خبری، گفت: پیرو اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که نظری غیر کارشناسی مبتنی بر آمار غلط و بسیار هیجانی در مورد زنان شرافتمند ایرانی مطرح کرد، نمایندگان بانوی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مردان غیرتمند به این موضوع اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر اینکه این اعتراض به نماینده مذکور انجام شد و با خود او صحبت‌هایی صورت گرفت از پشت تریبون مجلس نیز نمایندگان تذکراتی در این باره دادند. قطعاً به عنوان نمایندگان مردم و به ویژه بانوان با چنین اظهارنظری که کاملاً شخصی است و نمی‌توان آنها را به عنوان نظر کلی مجلس در نظر گرفت، مخالف هستیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: ما معتقد هستیم نمایندگان مردم با اقشار دیگر متفاوت هستند و اگر نظری اعلام می‌کنند باید پشت آن کار دقیق کارشناسی و علمی وجود داشته باشد. نباید اظهارنظری شود که التهابات حاکم بر جامعه را افزایش دهد. آن هم در مورد جامعه نجیب بانوان که به انحای مختلف مورد ظلم‌هایی قرار گرفته اند.

فلاحی عنوان کرد: نمایندگان باید با رفتار و بیان خود کمک کنند تا زنان جامعه بدانند مجلس پشت حقوق آنها ایستاده است و در راستای حقوقی که دین اسلام برای آنها تبیین کرده است، تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر از چند گاهی شاهد چنین اظهار نظرهایی هستیم، اظهار داشت: برخی نگاه ابزاری به زنان دارند، اما ما با این نگاه کاملاً مخالف هستیم و اعتقاد داریم چنین نگاهی در تضاد با دیدگاه اسلام و منویات امامین انقلاب است.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: به عنوان مجلس انقلابی باید با طمأنینه بیشتر اظهارنظر کنیم و به کرامت بانوان احترام بگذاریم. باید بکوشیم در مسیر کرامت افزایی بانوان جامعه گام برداریم. انتظار داریم کسانی که این اظهار نظرها را که امیدواریم سهواً اتفاق افتاده باشد، مطرح کرده اند، عذرخواهی کنند و به التهابات حاکم بر افکار عمومی بیش از این دامن نزنند.

فلاحی افزود: در موضوع افزایش جمعیت، مجلس ورود اساسی کرده و قانون به تصویب رسانده است. همچنین نمایندگانی در پی آن هستند با تصویب قوانین دیگر مسیر ازدواج جوانان را تسهیل کنند اما نکته این است که ما اجازه نمی‌دهیم برخی از این موضوع سوءاستفاده کنند و با نگاه ابزاری به بانوان موجب شرایطی شوند که امنیت خاطر زنان جامعه از دست برود.

وی با بیان اینکه باید مسیری در پیش گرفته شود که بانوان اعتماد بیشتری به نمایندگان و مجلس داشته باشند،اظهار کرد: مجلس باید پناهگاهی برای زنان جامعه باشد و قوانینی مبتنی بر تعالیم عالیه دین در مسیر احقاق حقوق آنها تنظیم کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: امروز یک حرکت اعتراضی در واکنش به اظهار نظر مذکور داشتیم و امید است این حرکت فراکسیون زنان باعث شود دوستان در اظهارنظرات خود تأمل بیشتری داشته باشند. در کنار بانوان ما مردان غیرتمند نیز حضور دارند که چنین اظهارنظراتی آنها را نیز آزرده کرده است.

فلاحی گفت: کسی نمی‌تواند و این حق را ندارد که خود را در جایگاهی قراردهد که برای مسائل کلان جامعه نسخه‌های منفی بپیچد. ما اگر می‌خواهیم از برخی بن بست‌ها همچون پیری جامعه عبور کنیم به تیم‌های تخصصی کار کارشناسی و افرادی نیاز داریم که عقلانیت در کلام آنها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: امید است بیش از این شاهد این دست اظهاراتی که موجب التهاب و ناامنی فکری در جامعه می‌شود، نباشیم.

در حال تکمیل

کد خبر 5518154

منبع: مهر

کلیدواژه: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سارا فلاحی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران ایران حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم ترکمنستان انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی علی بهادری جهرمی فراکسیون زنان اظهار نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم

پرسپولیسی‌ها نسبت به طرح شکایت علیه هواداران سپاهان اقدام خواهند کرد

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد نسبت به طرح شکایت علیه رفتار شرم‌آور و زشت تماشاگران سپاهان به دلیل اهانت به هواداران زن، اقدام خواهد کرد.

در این اطلاعیه‌، آمده است:

باشگاه پرسپولیس در حمایت از بانوان هوادار و شرافت و اخلاق در فوتبال، از طرق قانونی نسبت به رفتارها و شعارهای شرم آور هواداران سپاهان علیه بانوان حاضر در ورزشگاه، طرح شکایت خواهد کرد تا ارکان انضباطی و اخلاقی فوتبال به موضوع رسیدگی کنند. گفتنی است؛ متاسفانه در جریان مسابقه پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، به ویژه در بین دو نیمه، رفتارها و توهین‌های بسیار زشتی از سوی تماشاگران منتسب به رقیب سر زد که باور کردنی نبود.



این مساله به حدی بود که ماموران ناچار از تغییر جایگاه استقرار تماشاگران بانوان پرسپولیس شدند.

دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است