Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به آسیب پذیرترین نقطه ضعف رهبران کشورهای اتحادیه اروپا یعنی رتبه‌بندی انتخاباتی آنها، ضربه وارد کرده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد که انتخابات در اقتصادهای بزرگ اروپا نزدیک به زمستان آینده برگزار می شود و این زمانی است که کمبود گاز روسیه در خانه ها و مشاغل اروپا به شدت احساس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، انتخابات در ماه اکتبر با برگزاری انتخابات منطقه ای در ایالت «نیدرزاکسن» آغاز خواهد شد. همچنین ایتالیا نیز که از دیگر واردکنندگان بزرگ گاز روسیه است، در اواسط سال آینده انتخابات سراسری خواهد داشت.

بنابر این گزارش، این مسئله سخت ترین آزمون برای رهبران فعلی کشورهای اروپایی است چرا که دستیابی به نتایج مطلوب با توجه به نارضایتی مردم از افزایش شدید هزینه انرژی برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

همچنین این گزارش یادآور می شود که دولت های اروپایی برای کاهش ضربه به مصرف کنندگان مجبور به افزایش هزینه ها هستند. بنابر همین مسئله «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، تخصیص ۲۸ میلیارد یورو را برای اهدافی که برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی و ارائه تخفیف بر روی بنزین طراحی شده بود، تصویب کرد.

همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۵ اسفند ماه سال گذشته، مسکو هدف اعمال تحریم های بی سابقه غرب و متحدانشان قرار گرفت. این مسئله روسیه را مجبور کرد تا در صادرات خود به ویژه در صادرات گاز طبیعی دچار مشکل شود.

همزمان با این مسئله، مسکو ساز و کاری برای دریافت گازبهای صادراتی خود به کشورهای دیگر ایجاد کرد که طی آن کشورهای مذکور موظف به پرداخت هزینه های یادشده به واحد پول روسیه یعنی روبل شدند. این مسئله با مخالفت برخی کشورها روبه رو شد که در پی آن، روسیه صادرات گاز خود به این کشورها را قطع کرد.

از آن زمان تاکنون نگرانی ها در تامین منابع گاز جایگزین برای اروپا افزایش یافته است و کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین کردن صادرکنندگان دیگر گاز به جای روسیه هستند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو هرگز از گاز به عنوان ابزاری برای مجازات کسی استفاده نکرده است، بلکه منابع سوختی مانند نفت و گاز را صرفا به خاطر منافع خود، برای افزایش رفاه شهروندان روسیه و بر مبنای تجاری می‌فروشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین روسیه اروپا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان