Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید آسیب‌شناسی شود که چرا افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر چندانی در رونق اقتصاد نداشتند و چرا به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز در اولین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کلنگ‌زنی شرکت فناوری در شهرک صنعتی شهرکرد، اظهار کرد: برای اجرای مصوبات باید مدیران با روحیه جهادی وارد شوند، حداکثر زمان برای احداث یک ساختمان دو سال است، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد، زیرا مدیران در میدان حضور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باید جهادی و میدانی وارد عمل شد تا شاهد به ثمر نشستن مصوبات باشیم، پروژه‌ها باید میدانی بررسی شود تا کار سرعت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در سفرهای شهرستانی پروژه‌محور عمل کنیم، گفت: برای رفع نواقص باید وارد میدان شد، متاسفانه چهارمحال و بختیاری سهم پائینی در تولید ناخالص ملی دارد و باید این سهم افزایش پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان باید موتور محرک توسعه در این حوزه باشد، توضیح داد: باید بین شرکت‌های دانش‌بنیان رقابت باشد، همچنین باید با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان بهره‌وری در تولید افزایش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید بر اساس شعار سال برنامه‌ریزی صورت بگیرد، مقام معظم رهبری نیز بر اقتصاد دانش‌بنیان تاکید دارند و مدیران باید درک درستی از این مفهوم داشته باشند تا به اهمیت آن پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر دانایی است، یادآور شد: این مسئله بر تمامی مناسبات سایه انداخته است، راهبرد کلیدی این اقتصاد افزایش بهره‌وری است و باید بسترهای لازم فراهم شود، سهم مهلک در این حوزه فساد است و باید ریشه‌کن شود.

حیدری ادامه داد: دولت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان باید ریل‌گذاری کند و حمایت لازم را با ایجاد بستر فراهم کند، شناخت مفهوم این اقتصاد باید در دستور کار باشد، باید موضوعات در مباحث دانش‌بنیان راهبردی دنبال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پیش‌نیازها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد، همچنین انجمن فعالان دانش‌بنیان مردمی در استان تشکیل و از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شود، توضیح داد: مدیران برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارند، سهم اعتبارات تحقیق و پژوهش در دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند، این سرمایه‌گذاری است، پیوند عمیق بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

حیدری با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف وارد عمل شوند، گفت: مثلا ستاد اقتصاد دانش‌بنیان برای بحث حل مشکل سرمازدگی و افزایش تولید محصولات کشاورزی وارد عمل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پرداخت تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار باشد، باید ستاد اقتصاد دانش‌بنیان به بحث حل معضل بیکاری ورود پیدا کند.

دفتر استانداردسازی محصولات دانش بنیان در پارک علم و فناوری یزد افتتاح شددانش بنیان ها هیچ ارتباطی با خودروسازی ندارند/قطعه ساز و خودروساز دچار تعارض منافع هستندحمایت از نخبگان عرصه "دانش بنیان" شعاری است/ رسانه‌ها مطالبه‌گری کنند

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها قرار بگیرد، توضیح داد: باید آسیب‌شناسی شود که چرا افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر چندانی در رونق اقتصاد نداشتند و چرا به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری شرکت های دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان