Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هشمهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، این نانو گرید ابداعی سه‌سامی‌ سولار هم صفحات خورشیدی بال‌گونه در دو طرف خود و هم سوخت هیدروژنی سبز را برای تامین برق به‌کار می‌گیرد. این ماژولار نانو گریدی نسل بعدی شرکت می‌تواند به مناطق  اضطراری خارج از شبکه منتقل شود و در عرض چند دقیقه راه‌اندازی شده و به شکل خودکار برای هفته‌ها برق منطقه بحران‌زده یا نیازمند را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه نانوگریدهای سه‌سامی‌ سولار بین ۳ تا ۱۲ متر طول دارد و به شکل یک تریلر دو محوره یا یک کانتینر حمل ایزو طراحی شده‌ است که به راحتی از طریق کشتی، هواپیمای باری، کامیون، بالگرد، قطار و جرثقیل یا لیفتراک حمل می‌شود.

با وجود این مزیت‌ها، می‌توان به نانوگریدها برای تامین برق در مناطق  خارج از شبکه برای کابردهای مختلف از جمله امدادرسانی در بلایای طبیعی، عملیات پزشکی و عملیات نظامی تکیه داشت.

برق ایجاد شده نانوگرید سه‌سامی‌ می‌تواند نیروی کافی برای راه‌اندازی تجهیزات پزشکی اورژانسی، عملیات تصفیه آب برقی، راه‌اندازی اتصالات و تجهیزات ارتباطی و یا حتی شارژ دوچرخه‌های برقی و حتی خودروها برای عبور از جاده‌های سخت را تامین کند.

هر نانوگرید می‌تواند به ظرفیت باتری بین ۱۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت و شارژ خورشیدی ۳ تا ۲۰ کیلووات مجهز شود. شرکت سی‌سیم ادعا می‌کند که راه‌اندازی یک واحد نانو گرید برای یک نفر کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و افزونه‌های هر واحد مجموعه به صورت برقی افزوده و در نهایت مستقر می‌شوند.

فرآیند تولید برق در نانو گریدها به این‌گونه است که یک پیل سوختی هیدروژنی بر روی برد در ارتباط با آرایه خورشیدی کار می‌کند. گاز هیدروژن از طریق الکترولیزهای خورشیدی که آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می‌کند، روی برد ایجاد می‌شود. اکسیژن خارج شده و هیدروژن در مخازن تحت فشار بیرونی ذخیره می‌شود.

وقتی شارژ خورشیدی برای جلوگیری از کاهش سطح باتری روی برد به ۳۵ درصد کافی نباشد، پیل سوختی هیدروژنی به طور خودکار وارد می‌شود. هنگامی که باتری‌ها دوباره شارژ شدند، پیل سوختی خاموش می‌شود و الکترولیزها دوباره روشن و هیدروژن کافی هم برای پر کردن مخازن ایجاد می‌کنند.

پس از پر شدن هیدروژن در مخازن، الکترولیزها خاموش شده و انرژی خورشیدی مستقیما به شارژ باتری ها باز می‌گردد. توربین‌های بادی فشرده را می‌توان به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های تولید برق به این مجموعه نانو گریدها اضافه کرد.

علاوه بر قابلیت‌های سخت افزاری، هر کدام از نانو گریدها می‌تواند ذخیره‌سازی و مدیریت انرژی را انجام بدهد. هر نانو گرید می‌تواند در اصل یک فضای اداری سیار در داخل داشته باشد. این فضا قادر است به عنوان یک پایگاه عملیاتی چند منظوره برای پاسخ در شرایط مختلف در دسترس باشد یا برای منظورهای خاص چون یک کلینیک پزشکی، پایگاه انتشار اطلاعات اضطراری، مرکز فرماندهی نظامی یا حتی یک فروشگاه خرده فروشی طراحی شود.

سه‌سامی‌ همچنین در خصوص مقاومت نانوگریدها ادعا می‌کند که این مجموعه‌ها می‌توانند در برابر طوفان و باران‌های شدید مقاومت داشته و به مدت ۲۰ سال کار کنند.

کد خبر 684367 برچسب‌ها برق مدیریت بحران تکنولوژی (فناوری) انرژی‌ تجدیدپذیر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برق مدیریت بحران تکنولوژی فناوری انرژی تجدیدپذیر راه اندازی سه سامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی