Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید مقیسه رئیس ساترا اعلام کرد که فعلاً انتشارِ سریال «شهرک کلیله و دمنه» متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «شهرک کلیله و دمنه» یک مجموعه نمایشی ایرانی در ژانر عروسکی به نویسندگی کوروش نریمانی، کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه روزهای جمعه از اردیبهشت 1401 از پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود. این سریال اولین پروژه‌ای است که مرضیه برومند برای شبکه نمایش‌خانگی کار کرده است.

مجموعه نمایش خانگی «شهرک کلیله و دمنه» مجوزی برای انتشار از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ندارد. ساترا در نامه‌ای که 24 اردیبهشت‌ماه به علی سرتیپی مدیرعامل فیلم‌نت فرستاده، از بازبینی تدوین اولیه 5 قسمت اول این سریال و مخالفت با صدور پروانه انتشار آن خبر داده است.

پیش از این معاون حقوقی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که  تولید و نمایش سریال‌های خانگی از جمله سریال «کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیما است و اساساً در دو ساله اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به سازمان صدا و سیما واگذار شده و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.

اما حواشیِ "شهرک کلیله و دمنه" کماکان دنبال می‌شود و حالا خبرهایی مبنی بر توقف این سریال عروسکی منتشر شده است. 

سعید مقیسه رئیس ساترا در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که فعلاً سریال متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: فعلا انتشار سریال "کلیله و دمنه" متوقف نشده، همچنان مجوز ندارد اما برخی قسمت‌های نابه‌هنجار،  اصلاح محتوایی شده است. البته هنوز همه ایرادهای محتوایی برطرف نشده لذا مجوز صادر نشده است.

رئیس ساترا تأکید کرد: متأسفانه برخی سکوهای انتشار محتوا  از صبوری نظام سوء استفاده کرده و با بی‌احترامی به کیان خانواده‌های ایرانی و ارزش‌های اسلامی، به انتشار محتوا بدون اخذ پروانه انتشار اقدام کردند که اقدامات قانونی برای ساماندهی زیست‌بوم فضای مجازی پاک در حال پیگیری است.

رئیس ساترا: تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا اعلام نشده استساترا هزینه‌های بازبینی را رایگان کرد/ اعطای مجوز به 7 رسانهصحبت‌های محمد خزاعی درباره ساترا، بیانیه تند سیاسی و رابطه عمیق با اصناف سینمایی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی ساترا رسانه ملی ساترا شهرک کلیله و دمنه رئیس ساترا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها «مست عشق» حسن فتحی روی پرده سینماست؛ فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و ترکیه که بعد از ساخت و البته در طول تولید حواشی زیادی داشت. حسن فتحی بعد از تولید سریال پرمخاطب «شهرزاد» به سراغ «جیران» رفت؛ سریالی که حاشیه‌هایش آنقدر دامن سریال را گرفت که کار به دادگاه کشید و اگرچه درنهایت سریال پخش شد، پخش باز هم در نیمه‌راه متوقف شد و بعد از گذراندن مراحل شکایت درباره حق مالکیت ادبی، این سریال تاریخی توانست به خط پایان پخش خود برسد.

حسن فتحی از سال گذشته درگیر تولید سریالی به نام «ازازیل» است. این سریال با مضمونی اجتماعی و پلیسی اخیرا از ساترا مجوز تولید گرفته است.

کارگردان اول این سریال ابوالحسن داوودی بود و بعد از حمیدرضا قربانی به‌عنوان کارگردان انصرافی سریال «ازازیل» نام برده شد؛ ولی فتحی برای جلوگیری از تکرار حاشیه‌ای از جنس «جیران» تأکید کرد که نخستین شرطش برای پذیرش کارگردانی «ازازیل» رضایت فردی است که پیشتر به‌عنوان کارگردان از او نام برده شده بود و درحقیقت بعد از رضایت قربانی بود که اقدام به ساخت این سریال کرد.

از پریناز ایزدیار و مریلا زارعی به‌عنوان بازیگران «ازازیل» یاد شده است. ایزدیار بعد از شهرزاد و جیران سومین همکاری مشترک را با حسن فتحی دارد. «ازازیل» به نویسندگی مسعود خاکباز (نویسنده سریال «دفتر یادداشت») و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی (تهیه‌کننده سریال «مهمونی») تولید خواهد شد.

با پیگیری از ساترا، این سازمان به همشهری اعلام کرد: اصلاحات مربوط به سریال ازازیل به تیم تولید اعلام شده است و این سریال برای دریافت مجوز انتشار از ساترا نیازمند اعمال اصلاحات و ارائه نسخه اصلاح‌شده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی