Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان سفر وی به تهران را نقطه عطفی در مسیر توسعه روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: در ۳۰ سال گذشته روابط خوبی با کشور دوست و برادر قزاقستان داشتیم که این سطح از روابط لازم بوده اما کافی نبوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقای مناسبات و روابط دارند، افزود: تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید یا از قبل میان دو کشور امضا شده بود، نشانه مهمی از اراده ایران و قزاقستان برای توسعه روابط و مناسبات است.

رئیسی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی روابط تجاری دو کشور در چند ماه اخیر، اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور این ظرفیت را دارد که در گام اول حجم مبادلات تجاری از سطح فعلی تا ۳ میلیارد دلار افزایش یابد. در حوزه کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، نفت و گاز همکاری‌های گسترده‌ای می‌تواند بین دو کشور شکل گیرد.
رئیس جمهور اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور را بستری مناسب برای روابط فرهنگی بسیار خوب بین دو ملت دانست و تصریح کرد: مجموع مذاکراتی که امروز انجام شد، زمینه گسترش همکاری‌ها و روابط بین دو کشور را فراهم کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است علاوه بر روابط دوجانبه با قزاقستان، روابط و همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور و کشورهای منطقه نیز، از جمله در سازمان‌های منطقه‌ای مثل سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا گسترش یابد.

رئیس جمهور همکاری با همسایگان در دریای خزر را برای کشورمان دارای اولویت دانست و گفت: بنا داریم این همکاری‌ها را گسترش دهیم و علاوه بر همکاری‌های منطقه‌ای، بنای دو کشور آن است که در سازمان‌های بین‌المللی و همکاری‌های بین‌المللی نیز گام‌های جدی بردارند.

رئیسی با اشاره به اینکه دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی نگاه‌های مشترکی دارند، افزود: ایران و قزاقستان نسبت به تحولات افغانستان مواضع مشترکی دارند. دو طرف بر این اعتقاد هستند که راهکار رفع مشکلات افغانستان تشکیل دولتی فراگیر است که همه گروه‌های سیاسی و اقوام را نمایندگی کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین دو کشور در این مساله اتفاق نظر دارند که حضور بیگانگان در منطقه به هیچ‌عنوان امنیت‌ساز نیست و مشکلی را از منطقه حل نخواهد کرد. اعتقاد و باور مشترک ما آن است که فقط کشورهای منطقه می‌توانند مسائل منطقه را حل کنند.

رئیسی ادامه داد: مشکلات هر منطقه‌ای از جهان باید توسط مسئولین و دست اندرکاران و نهایتا مردم کشورهای همان مناطق حل و فصل شود. حضور بیگانگان در مناطق مختلف بیشتر بر مشکل آن مناطق می‌افزاید و کمکی به حل مسائل آنجا نخواهد کرد.

 «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این نشست مطبوعاتی با اشاره به روابط خوب همسایگی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور را عمیق توصیف و تصریح کرد: در دوره قحطی و خشکسالی، خیلی از قزاق‌ها در ایران پناه گرفتند و این کشور با آغوش گرم از هموطنان ما استقبال کرد؛ قزاقستانی‌ها هرگز این مساله را فراموش نخواهند کرد.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

توکایف با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی سهم بزرگی در ارتقای سطح روابط دو کشور دارند، خاطرنشان کرد: تعاملات دو کشور در ۳۰ سال سپری شده از آغاز روابط دیپلماتیک، همواره رو به گسترش و تحکیم بوده است. سطح همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات گسترده و مفصل امروز با آقای رئیسی موضوعات خیلی مهمی را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: دو طرف علاقمند به بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌های موجود در زمینه ترانزیت و حمل کالا در راستای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری هستند.

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به اتصال مسیر ریلی دو کشور و مهم توصیف کردن آن برای منطقه، افزود: امروز همچنین درباره همکاری در زمینه تولید و کشاورزی مذاکرات خوبی داشتیم که می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح روابط دو کشور داشته باشد.

توکایف با بیان اینکه اسناد همکاری که امروز امضا شد می‌تواند تعاملات و همکاری‌های دو کشور را یک گام به پیش ببرد، اظهار داشت: ایران و قزاقستان همچنین در زمینه موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز نظرات مشترکی دارند. دو کشور توافق دارند که همکاری‌های آنان در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز در زمینه تحکیم ثبات و امنیت در منطقه تقویت شود.
وی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را نیز بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: با وجود وضعیت ژئوپولتیک خاص و محدودیت‌های قزاقستان، اما امسال حجم مبادلات تجاری دو کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است. دو کشور برای گسترش بیش از پیش حجم تجارت فیمابین تفاهم کامل دارند.
رئیس جمهور قزاقستان فعالیت منظم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در گسترش و توسعه روابط موثر دانست و خاطرنشان کرد: برای ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین دو کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در این راستا قزاقستان برای تجار ایرانی روادید ۱۴ روزه فرودگاهی صادر می‌کند.
توکایف گفت: سفر امروز بنده به ایران و مذاکرات انجام شده انگیزه‌های جدیدی برای گسترش روابط ایجاد خواهد کرد. اطمینان دارم مساعی دو کشور و اجرای پروژه‌های مشترک می‌توانند دستاوردهای مفیدی برای ایران و قزاقستان داشته باشند و دوستی ما را با یکدیگر بیش از پیش تقویت کنند.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور قزاقستان سید ابراهیم رئیسی ایران و قزاقستان منطقه ای بین دو کشور بین المللی دو کشور دو کشور روابط دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور وزرای آب و آبیاری کشورهای عراق، سوریه، مصر، تونس و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی در پایتخت کشور عراق آغاز به کار کرد.

محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز که یکی از میهمانان این کنفرانس بود، متن سخنرانی وزیر نیرو در کنفرانس بین‌المللی آب بغداد را در آیین افتتاحیه قرائت کرد.

متن سخنرانی وزیر نیرو به این شرح است:

خداوند را شاکرم که همانند سال گذشته به نمایندگی از کشور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی آب بغداد که با تدبیر مسئولین بلندپایه جمهوری عراق و با هدف به اشتراک‌گذاری دانش، تکنولوژی و علوم روز دنیا برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم.

در ابتدا از دولت عراق و وزیر محترم منابع آب عراق و کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد بین‌المللی تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ابتدا وظیفه خود می‌دانم به وقایع منطقه و خصوصاً جنایت انجام شده در حق مردم غزه اشاره کنم. مردم غزه در ۷ ماه گذشته تحت فشار شدیدترین جنایات ممکن از جمله کشتار کودکان، زنان، قطع آب و محاصره از سوی رژیمی بودند که نشان داده به هیچ تعهد اخلاقی و بین‌المللی پایبند نیست.
البته حوادث اخیر مشخص کرد ماهیت این رژیم بدون حمایت آمریکا و کشورهای غربی مفهوم ندارد و تمامی دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی حامی جنایت و کشتار هستند. ما با صدای رسا در کنار تمامی آزادی‌خواهان جهان توقف جنایت در غزه و بازگشت این سرزمین را به صاحبان اصلی آن فریاد می‌زنیم.

هیات بین‌الدول تغییر اقلیم (IPCC) در ششمین گزارش ارزیابی خود اعلام کرده است که میانگین دمای جهانی در دوره ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ نسبت به آغاز انقلاب صنعتی به میزان ۱.۰۹ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

در این میان کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران که بر روی کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار دارند، تغییرات به مراتب شدیدتری را تجربه می‌کنند. به گونه‌ای که متوسط سالانه نزولات جوی در کشور ما طی دهه گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است؛ به‌عنوان مثال اثرات این تغییرات در بررسی‌ها نشان می‌دهد که آبدهی رودخانه کرخه در جنوب غرب ایران در دوره ۲۰ ساله گذشته در ۴۵ درصد مواقع در یکی از طبقات بالای خشکسالی قرار داشته است.

بی‌شک مدیریت این شرایط بدون برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های صحیح و عاجل امکان‌پذیر نیست. در این ارتباط می‌توان به برنامه‌های سازگاری با تغییر اقلیم و خشکسالی، تحویل حجمی آب برای مصرف‌کنندگان کشاورزی، اصلاح سیستم‌های آبیاری، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب اشاره کرد.

در بخش آب شرب خوشبختانه توانسته‌ایم حتی با یک استاندارد سختگیرانه، ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی خود را تحت پوشش شبکه یا سیستم‌های تأمین آب شرب بهداشتی قرار دهیم.

در حال حاضر با تشکیل شورای جهاد آبرسانی انتظار داریم تا سال ۲۰۳۰ درصد پوشش جمعیت روستایی را نیز همانند شهرها به ۱۰۰ درصد برسانیم.

برنامه‌ها و اقدامات در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب موجبات ارتقای توانمندی در این زمینه را فراهم آورده است. به عنوان مثال در سیلاب‌های اخیر مناطق جنوبی کشور که در مقایسه با مقادیر تاریخی بی‌سابقه بوده، موفق شدیم با کمترین خسارت این رخداد را پشت سر بگذاریم.

در این خصوص طی سه ماه اخیر نیز یک کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت جامع سیلاب (IFM) توسط مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با همکاری یونسکو برگزار شد که تجربیات همه کشورها از جمله عراق، عمان، سوریه و تعدادی دیگر از کشورهای عضو شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در این رویداد ارائه شد.

حضار و اعضای شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری حاضر در جلسه در جریان برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو در تهران در ۲۳ فوریه ۲۰۲۳؛ مایلم ضمن تشکر از حضور عالیجناب عون ذیاب در اجلاس مذکور، به آگاهی شما برسانم که هشت پروژه مهم در راستای دهه بین‌المللی آب در دستور کار برنامه ۶ ساله این مرکز تا سال ۲۰۲۹ قرار گرفت که می‌تواند در تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و حل و فصل مسائل و چالش‌های آبی نیز مؤثر باشد.

فرصت را مغتنم می‌شمارم و در اینجا از وزرا و عضو شورای حکام که در اینجا حضور دارند برای شرکت در چهاردهمین اجلاس شورای حکام مرکز که مقرر است در پاییز ۲۰۲۴ در تهران برگزار شود، دعوت به عمل می‌آورم.

در انتهای صحبتم با توجه به تمرکز کنفرانس بر همکاری دو جانبه و مشارکت کشورها، لازم می‌دانم توجه شما را به پیشینه غنی و تاریخی معاهدات و مکانیزم همکاری‌های آبی بین کشورهای منطقه جلب کنم.

شایان ذکر است که کشور ما هم با کشورهای همسایه خود دارای معاهدات و تفاهمنامه‌های متعددی است که برخی از آنها نزدیک به ۸ دهه قدمت دارد؛ که از آن جمله می‌توان به قراردادها و موافقت‌نامه‌ها با کشور جمهوری عراق در مرزهای غربی اشاره کرد.

مجدداً از دولت جمهوری عراق که زمینه‌ساز برگزاری این رویداد مهم بوده است کمال تشکر را دارم. امیدوارم خداوند متعال همواره باران رحمت الهی را بر مردمان جهان و به‌خصوص منطقه خاورمیانه ارزانی کند.

کد خبر 6093253 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد