Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:17:54 GMT

آیین رونمایی از کتاب قصه های تابستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۶۴۲۶

آیین رونمایی از کتاب قصه های تابستان برگزار شد

ایسنا/هرمزگان آیین رونمایی از کتاب "قصه های تابستان" نوشته "دریا چوبین" با حضور مسئولان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر با حمایت مجموعه خانه شیوا برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در آیین رونمایی از کتاب "قصه های تابستان" نوشته دریا چوبین، ضمن تبریک و حمایت و تشکر از خانه شیوا بابت برگزاری این آیین، گفت: از هنرمندان تقاضا دارم که عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق از سال ۱۳۹۲ فعالیتش را با رویکرد جدید و بصورت مجازی شروع کرده است و حمایت هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد می تواند برای هنرمندان انجام دهد از طریق این صندوق صورت می گیرد.

صادق عرشیا ادامه داد: در حال حاضر تعداد بسیار کمی از نویسندگان عضو این صندوق هستند و استان هرمزگان از این صندوق بسیار کم بهره است.

وی با بیان اینکه بنده تقاضا دارم تمامی رشته ها مانند تئاتر ،موسیقی، هنر های تجسمی و افرادی مانند نویسندگان و خبرنگاران عضو این صندوق شوند و از تسهیلات آن بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: این تسهیلات شامل کمک های مستمری، حمایت هایی در راستای چاپ کتاب ،و بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی است.

عرشیا ادامه داد: در این صندوق به هنرمندانی که تاریخ ازدواجشان از اول مهرماه ۱۴۰۰ به بعد باشد ۳۰ ملیون تومان وام ۲ درصد و ۵ ملیون تومان وام بلاعوض تعلق می گیرد و همچنین به کسانی که از این تاریخ صاحب فرزند شده باشند نیز همین تسهیلات تعلق خواهد گرفت که شرایط مساعدی برای گرفتن این تسهیلات نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه این آیین جمال الدین اکرمی، نویسنده مطرح کشورمان ضمن توضیحاتی راجع به پیشیینه تاریخی و ادبیات ایران گفت:در ایران قوم ها و فرهنگ های گوناگونی داریم و باید ببینیم که آیا توانسته ایم فرهنگ خود را در این کتاب ها گسترش دهیم و به عنوان مثال بندرعباس و خلیج فارس را به مخاطب به نحوی معرفی کنیم یا خیر.

وی ادامه داد: سینما، تئاتر و نقاشی بر پایه ادبیات هستند و باید بدانیم که هیچ چیز ماندگار تر از ادبیات نیست. ادبیات هرگز در مکانی راکد نمی ماند و دنیا جای تمام کسانی است که با ادبیات سروکار دارند.

اکرمی گفت: این نویسندگان هستند که کودکان ونوجوانان را از لایه های پنهان جامعه بیرون می کشند و و بر ذهن آنها ارزش گذاری می کنند. ادبیات و فرهنگ می تواند پایه‌های محکمی برای ماندگاری سیستمی باشد که روی اندیشه ها کار می کند.

وی خطاب به نویسنگان بومی عنوان کرد: چرا نویسندگان در یکجا تجمع کرده اند و باید برای معروف شدن به پایتخت بروند در حالی که در تمام کشور تفکر و توان های فوف العاده ای داریم. 

اکرمی خطاب به مسئولین عنوان کرد: بندرعباس در این کتاب ها است و برج ها و ساختمان ها در واقع زمانی ارزش و معنا پیدا می کنند که در کنار هنر آن منطقه بیایند.

این نویسنده در پایان گفت: امیدوارم روزی نویسندگی به عنوان یک شغل شناخته شود و نویسنده بتواند زندگی اش ر از طریق نویسندگی بگذراند.

همچنین دریا چوبین، نویسنده کتاب قصه های تابستان گفت: در زمان کودکی مطالعات محدودی داشتیم زیرا کتاب فروشی مخصوص کودکان وجود نداشت و اگر کتابی هم برای کودکان به چاپ می رسید از آن با خبر نمیشدیم ولی امروزه کتاب های زیادی برای کودکان به چاپ می رسد که از دیدن آنها بسیار خوشحال می شوم و امیدوارم من هم بتوانم قدمی در این راه بردارم.

وی ادامه داد: این کتاب ماجرای کودکیم در بندرعباس و داراب است که خاطرات مشترک خیلی از افراد است.

چوبین با اشاره به اینکه قصد دارد که این کار را ادامه دهد، اضافه کرد:  دوست دارم مردم این کتاب را بخوانند و نظرشان را با من در میان بگذارند.

گزارش از پرنیان بلوچی، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قصه های تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نویسنده کتاب گفت:آداب یک عنصر مغفولی است که در ساخت و ساز‌های امروز کمبود آن مشهود است و هدف از نوشتن کتاب این است که آبادانی آداب دارد.
محمدرضا اولیاء افزود:در عقبه فرهنگی ما آداب در معاشرت و گفتگو و.. موضوعیت داشته و در معماری هم نیاز است.
وی ادامه داد:فایده این کتاب یادآوری این نکته که آبادانی آداب دارد.

دیگر خبرها

  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان