Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-مقداری جلبک دریایی خشک شده «کوچایو»، مقداری پوره سیب زمینی فوری و آب داغ؛ این‌ها مواد تشکیل دهنده یک منوی مغذی از غذای ساخته شده توسط پرینت سه بعدی هستند که کارشناسان تغذیه در شیلی امیدوارند بازار مواد غذایی را به ویژه برای کودکان متحول کند.

به گزارش فرارو، "روبرتو لموس" استاد دانشگاه شیلی و چندین دانشجو، با استفاده از یک پرینتر سه بعدی غذا و جلبک کوچایو، که معمولاً در شیلی، نیوزلند و اقیانوس اطلس جنوبی یافت می‌شود، توانسته اند یک خوراکی مغذی برای کودکان تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذایی که امیدوارند کودکان آن را دوست داشته باشند.

این خوراکی که به شکل پوکمون طراحی شده اند، با مخلوط ژلاتینی وارد چاپگر سه بعدی شده و هفت دقیقه بعد غذا چاپ می‌شود. "لموس" به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما به دنبال طرح‌های مختلف، سرگرم کننده، رنگارنگ و با طعم و بوی مختلف برای چاپ غذا هستیم. تاکید ما بر روی محتوای غذایی و مغذی بودن آن است، همچنین این غذا باید خوشمزه باشد.»

چاپگر‌های سه بعدی مواد غذایی، محصولات گران قیمتی هستند که از ۴۰۰۰ دلار تا بیش از ۱۰۰۰۰ دلار قیمت دارند. لموس امیدوار است که با پیشرفت فناوری، هزینه آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده و در دسترس افراد بیشتری قرار گیرند. این فناوری اکنون در ده‌ها کشور برای چاپ شیرینی، پاستا و سایر غذا‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. ناسا نیز در سال ۲۰۱۳ با ایده گسترش غذا‌های فضانوردان در فضا، آن را آزمایش کرد.

"آلونسو واسکوئز" دانشجوی ۲۵ ساله فوق لیسانس که در حال نوشتن پایان نامه خود است، می‌گوید: «شیلی با جلبک دریایی کوچایو، یکی از مواد معمولی غذا‌های این کشور ساحلی، که حاوی اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ید است، در حال پیشرفت است.» این محقق جوان، ابتدا آب کوچایو را گرفته، آن را برش داده و سپس آسیاب می‌کند تا تبدیل به آرد شود. سپس آرد حاصله را با پودر پوره سیب زمینی فوری مخلوط می‌کند. پس از آن با اضافه کردن آب داغ به این مخلوط، یک ماده ژلاتینی و لزج ایجاد کرده و آن را وارد چاپگر می‌کند.

این پروژه دو سال است که در حال انجام است و هنوز هم در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. محققین سعی دارند از موادی مانند گل‌های خوراکی یا رنگ‌های خوراکی به منظور جذابتر کردن غذا برای کودکان استفاده کنند.

منبع: techxplore

منبع: فرارو

کلیدواژه: سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است