Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی در جلسه مصاحبه مطبوعاتی و رسانه‌ای که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: بعد از کادر درمان بیشترین فوتی‌ها در کادر عدالت و قضات و در سنگر عدالت بوده است و این افراد کسانی بودند که دین خود را به مردم و نظام ادا کرده‌اند.

وی ادامه داد: سیاستی که در دادگستری استان وجود دارد این موضوع است که مردم محرم دادگستری هستند و دوام و شأن دادگستری ملزوم به با مردم بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی یادآور شد : در دادگستری آذربایجان‌غربی ارتباط ۲ سویه با مردم بوده و بایستی ارتباط بین رسانه و مردم بیشتر و تداوم داشته باشد و انتظار می‌رود نقدهای سازنده و ارایه راهکار و آگاه‌سازی و اطلاع رسانه در بحث‌های قانونی در بین مردم افزایش یابد که این امکان توسط فرهنگ‌سازی به وسیله رسانه‌ها انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مردم از اطلاعات اولیه استقبال می‌کنند، باید توجه داشت عدم اطلاع  باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه می‌‌شود و عمده جرایم پر تکرار با اطلاع‌رسانی و آگاه سازی بین مردم کاهش می‌یابد.

عتباتی تصریح کرد: تشکیلات قضایی سعی می‌کند از تمام ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات مردم در بحث اقتصادی، اجتماعی ،سیاست و حمایت از تولید و امنیت استاندارد را در استان استفاده کند.

وی تاکید کرد: در استان آذربایجان‌غربی میدان از ارازل اوباش گرفته شده و در این امر دستگاه قضا با برخورد جدی و قاطع مواجه و با شرارت برخورد جدی می‌کند و اجازه جولان ارازل اوباش در استان را نمی‌دهیم.

عتباتی در خصوص تیراندازی اخیر در شهر ارومیه عنوان کرد: تیراندازی اتفاق افتاده یک اختلاف خانوادگی بود که مربوط به شهرستانی دیگر بوده و به ارومیه کشیده شد که تعدادی افراد دستگیر و رصد برای دستگیری مابقی افراد در دستور کار قضا قرار دارد.

وی گفت: انسجام خوبی بین دستگاه قضا و مراجع امنیتی در کشور و استان وجود دارد و استان آذربایجان‌غربی جز پنج استان امن کشور محسوب می‌شود .

این مقام مسوول بیان کرد: در مواجه با رفتارهای تفرقه افکنی در استان بین اقوام و مذاهب برخورد جدی داشته و این رفتارهاتوطئه جدی است که برخورد جدی در این زمینه وجود دارد و ویترینی از تنوع قومی، زبانی، مذهبی، تاریخی در استان وجود دارد و رنگین کمان اقوام و ادیان استان که زیبای خاصی دارد و یقینا کسی بخواهد این اتحاد را بخواهد با نوشتن و هر اقدامی آسیب برساند هشدار داده می‌ برخورد جدی خواهد شد .

وی تصریح کرد: ما از شمال تا جنوب استان به این خاک تعلق خاطر داریم و کسانی بخواهند ذهن مردیم را مشوش کنند برخورد کرده و این اتحاد وحدت و برادری نبایستی از بین برود و دستگاه قضا پیگیر موضوع بوده و این اتحاد اولویت مهم دستگاه قضا است.

عتباتی یادآور شد،: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تلاش دستگاه قضا و فرهنگ‌سازی مناسبی طی سال ۱۴۰۰ باعث شد بالغ بر ۶ درصد شاهد کاهش جرایم و اختلافات در روند پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در استان باشیم.

وی گفت: از زمان شروع به کار بنده ،نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان صد در صد بوده است و ۵۳۳ هزار پرونده و با توجه به اینکه تعداد قضات در استان کمتر از ۴۰۰نفر بوده این پرونده های رسیدگی شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: زمان رسیدگی طی سال گذشته از ۸۷ روز به ۷۹ روز رسیده است و میانگین رسیدگی در برخی شهرها به بیست روز رسید که در تلاش هستیم این روزهای رسیدگی نیز کاهش یابد.

وی یادآور شد: برای شعبات شهرستان برنامه‌ای مدون بومی‌سازی شده داده شده است.

عتباتی عنوان کرد : طی سال گذشته تا کنون تعداد ۹۳۸۹ فقره پرونده حکم جایگزین حبس در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته از ۲ میلیون ۵۸۹ هزار برگ اخطاریه دستی بیش از ۲ میلیون برگه به صورت الکترونیکی صادر شده است.

عتباتی تاکید کرد : در شرکت فولاد ارومیه بیش از سه هزار میلیارد تومان ارومیه توسط دستگاه قضا سرمایه گذاری شده است .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه قضا ارازل و اوباش فرهنگ سازی آذربایجان غربی برخورد جدی دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان در یک سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علیرضا باوی با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام شده است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه در استان خوزستان 19 نقطه حادثه‌خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصا و به استان خوزستان نیز ابلاغ شد، افزود: در سال 1402 تعداد 9 نقطه که در تعهد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان گفت: منطقه غره در محور رامهرمز - بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک - شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر - هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند - لالی، کیلومتر 20 محور خرمشهر - اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی - صنایع فولاد، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول و خارستان در محور بهبهان - رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آن‌ها انجام و ایمن‌سازی شده است. در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان خوزستان و نصب سامانه‌های نظارتی جهت اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت های مالی موثر باشد و باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری