Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:50:22 GMT

هزینه تولید شیر بیشتر از قیمت فروش در گیلان   

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۹۵۵۸

هزینه تولید شیر بیشتر از قیمت فروش در گیلان   

ایسنا/گیلان مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: هزیه تولید شیر ۱۸ هزار تومان است و شیر لیتری ۱۲ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود.

عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با قیمت قبلی مقداری نهاده در دست دامداران است و اگر این نهاده‌ها تمام شود ماه آینده دامداران استان به مشکلی جدی مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تدابیر ویژه برای دامداران اندیشیده نشود دامهای گیلان کم کم به سوی کشتارگاه ها روانه می شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه هر لیتر شیر ۱۲ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود، ادامه داد: این در حالیست که قیمت تمام شده تولید شیر برای دامداران ۱۸ هزار تومان تمام می‌شود.  

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: باید به گونه ای عمل شود که پرداختن به دامداری برای افراد فعال در این زمینه صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیر اینصورت شاهد کاهش تولید شیر و گوشت گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اغلب دامداران گیلان کشاورز هستند و بخشی از درآمد حاصل از کشاورزی را صرف نگهدری دام ها می‌کنند، تصریح کرد: نسل جدید فعال در بخش دامداری حسابگر هستند و دامداری حتما باید برایشان صرف اقتصادی داشته باشد. 

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۲۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود و امیدواریم هر چه سریعتر تدابیر لازم اندیشیده شود تا از میزان تولید این میزان شیر کاسته نشود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دامداري شير نهاده دامی هزار تومان تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد