Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:41:56 GMT

تمدید خودکار قرارداد مستاجران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۳۹۴

تمدید خودکار قرارداد مستاجران

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبات قراردادهای مستأجران و موجران به طور اتوماتیک تمدید می‌شود و سقف نرخ افزایش در تهران و کلان‌شهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، با حضور در شبکه خبر ضمن اشاره به نگرانی مستأجران در موضوع تامین مسکن گفت: امسال به دلایل متعدد نرخ اجاره افزایش قابل توجهی یافته که ما به منظور ساماندهی این مسئله بسته پیشنهادی را برای حل مسئله به سران قوا و هیات دولت ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در بیان شاه‌کلید بسته پیشنهادی وزارت راه گفت: بر اساس مصوبات قراردادهای مستأجران و موجران به طور اتوماتیک تمدید می‌شود و سقف نرخ افزایش در تهران و کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت آپارتمان‌های ارزان در جنوب تهران +جدول

*قرارداد همه مستاجران به طور خودکار تمدید خواهد شد

وی ادامه داد: هیچ مستأجری واحد مسکونی خود را تخلیه نمی‌کند و قراردادها به طور کلی تمدید خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ابزار نظارتی برای این بازار در نظر گرفته شده است، گفت: از موجرانی که پیش از مصوبه دولت نسبت به تمدید قرارداد مستاجران خود در سقف اعلام شده اقدام کردند تشکر می‌کنم و به عنوان خدمتگزار مردم از سایر موجران تقاضا دارم تا مصوبه دولت را اجرا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته استثنائاتی برای این منظور در نظر گرفته شده است، مثلا اگر موجری بخواهد فرزند تازه ازدواج کرده خود را در واحد مسکونی ساکن کند با مراجعه به شورای حل اختلاف این مسائل رفع خواهد شد.

قاسمی در پایان گفت: ابزارهای مهمی طراحی کردیم تا ضمانت اجرای این قانون ارتقا یابد که در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت قرارداد مستاجران رستم قاسمی مستاجران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر راه و شهرسازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر

به گزارش "ورزش سه"، دیرو خبر مهمی در آرژانتین منتشر شد. به گفته لئو پارادیزو، خبرنگار ESPN، اینتر میامی مذاکرات را با آنخل دی ماریا برای عقد قرارداد احتمالی با او آغاز کرده است. این باشگاه آمریکایی می‌خواهد وینگر آرژانتینی بنفیکا را برای تقویت تیمش بخرد اما طبق ادعای منابع پرتغالی، دی ماریا احتمالا با بنفیکا یک سال دیگر تمدید خواهد کرد.

پارادیزو ادعا کرده بود که ماریا به طور جدی در حال بررسی این پیشنهاد و هم تیمی شدن دوباره با لیونل مسی است. 

ال ‌فیدئو 36 ساله که تا پایان فصل با بنفیکا قرارداد دارد، پیشنهاد تمدید دریافت کرده ولی فعلا به آن پاسخ نداده است. او قصد دارد با اتمام فصل، همه گزینه های خود را ارزیابی کند. در اینتر میامی همچنان امیدوارند رفاقت و صمیمیت دیرینه او با مسی در این انتقال تعیین کننده باشد. 

لازم به ذکر است که دی ماریا سخت علاقه داشت سال های پایانی فوتبالش را در روساریو سنترال سپری کند ولی بعد از اینکه او و خانواده اش تهدید شدند، قید بازگشت به فوتبال آرژانتین را زد.

دیگر خبرها

  • نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود
  • رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • با وجود علاقه ناپولی؛ قرارداد جانپیرو گاسپرینی با آتالانتا تمدید می‌شود
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • حمایت تمام قد وزیر کشور از قرارداد زاکانی با چینی ها /تهران تقسیم می شود؟