Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- افشاگری اخیر مایک پامپئو درباره جزئیات ترورحاج قاسم و ابومهدی المهندس، ردپای خیانت برخی شخصیت‌های دستگاه اطلاعاتی عراق در ترور فرماندهان پیروزی را نشان می دهد.
گردان‌های حزب الله عراق با تهیه یک اینفوگرافی با عنوان «ترور فرماندهان ... نشانه‌های خیانت» و با استناد به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ترور فرماندهان پیروزی، از دست داشتن عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق در این جنایت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه الاتجاه، گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد آنچه را که مایک پمپئو درباره ترور فرماندهان پیروزی فاش کرد، مهر تاییدی بر اتهامات دقیق ما به مدیر و عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق در خصوص جنایت فرودگاه بغداد است.
گردان‌های حزب الله تصریح کرد حقایق جنایت فرودگاه، دست داشتن و توطئه عناصر کُرد و شخصیت‌های وابسته به دستگاه امنیتی عراق را که در فرودگاه بغداد در خدمت منافع آمریکایی‌ها بودند، برملا می‌کند.
گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد تحقیق در خصوص اقدامات و نقش پادگانی سفارت آمریکا در بغداد در مدیریت عملیات ترور و جاسوسی امری ضروری به نظر می‌رسد. این گروه خواستار انجام تحقیقات فراگیر برای کشف حلقه‌های جنایت فرودگاه (ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس) و شرکت کنندگان در این جنایت شده است.
گردان‌های حزب الله تاکید کرد کسانی که در جنایت فرودگاه دست داشته اند باید به اتهام خیانت بزرگ تحویل دادگاه‌های ویژه شوند.
طلال ناجی عامل نفوذی آمریکا در فرودگاه بغداد بود که کیف شخصی سردار سلیمانی را با خود ربود و در انگلستان پناهنده شد.
جنبش موسوم به کتائب حزب‌الله عراق هم در بیانیه‌ای به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ترور فرماندهان پیروزی، واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: «هر روز حقایق جدیدی از جنایت بزرگی که کشور شر- آمریکا- علیه فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد مرتکب شد، افشا می‌شود و حلقه‌های خیانت و توطئه عناصر کُرد و شخصیت‌های وابسته به دستگاه امنیتی عراق که در فرودگاه برای منافع آمریکا خدمت می‌کنند و چه بسا در جنایت‌هایی علیه ملت عراق دست داشته‌اند، افشا می‌شود».
بنابر گزارش وبگاه «المعلومه»، در این بیانیه همچنین آمده است که اظهارات پامپئو درباره جنایت این ترور، گفته‌های کتائب حزب‌الله و مواضع آن در خصوص اتهامات مدیر و عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق و دست داشتن آن‌ها در جنایت فرودگاه بغداد را تأیید می‌کند.

گشوده شدن پرونده تحقیقات پارلمانی درباره اظهارات پامپئو
«رفیق الصالحی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، از گشودن بزرگترین پرونده تحقیقات پارلمانی درباره جنایت علیه فرماندهان پیروزی بر داعش در فرودگاه بغداد گفت که اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا تکان دهنده و بیانگر دخالت برخی شخصیت‌های عراقی در این جنایت بود.
این نماینده عراقی افزود: «عملیات فرودگاه بغداد و تمامی ترورهایی که در عراق رخ داده، با برنامه‌ریزی سرویس اطلاعات آمریکا و موساد رژیم اشغالگر صهیونیستی که تحت پوشش‌های مختلف در سفارت حضور دارند، طراحی شده است. آن‌چه که آن‌ها در مورد شخص ثالث به ویژه در جریان تظاهرات و ترور بسیاری از تظاهرات‌کنندگان می گفتند، قطعاً کار و برنامه‌ریزی سرویس اطلاعات آمریکا-رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
وی در ادامه خواستار تشکیل یک دولت مقتدر و میهن پرست برای برآورده کردن خواسته‌های پارلمان به ویژه باز کردن پرونده ترور رهبران پیروزی بر داعش از سوی نهادهای امنیتی حرفه ای و مورد اعتماد شد.

چه کسانی در این جنایت بزرگ خیانت کردند؟
«صفاء الاعسم» مشاور نظامی نیز می‌گوید که سخنان اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، بیانگر «شواهد قطعی» دال بر دخالت افرادی از داخل عراق در این پرونده ترور است و این اظهارات برای بازخواست فوری افراد درگیر در این جنایت کافی است.
«حسین الکنانی» کارشناس امنیتی عراق نیز از نیروهای ملی خواست تا به روند پاکسازی همه عناصر مشکوک در سرویس اطلاعاتی عراق و اخراج افسران اطلاعاتی اماراتی که تحت پوشش همکاری و هماهنگی فعالیت می‌کنند، تسریع ببخشند زیرا اظهارات پمپئو موید این امر است که فرودگاه بین المللی بغداد کاملاً تحت کنترل دستگاه اطلاعاتی و جاسوسان اشغالگر آمریکایی است.
وی تصریح کرد: اظهارات وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر استفاده از مزدوران و جاسوس‌های وابسته به دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سفارت واشنگتن در بغداد، برای ما شوکه‌کننده نبود بلکه عین حقیقت بود. اما گویا دولت کنونی عراق اهمیتی برای آن قائل نیست و تحت هدایت آمریکایی‌ها در قبال آن اهمال می‌کند.
الکنانی از نیروهای ملی خواست تا به تشکیل دولت و پاکسازی کلیه عناصر مشکوک در سرویس اطلاعات عراق و کارکنان فرودگاه بغداد و گذرگاه‌های مرزی و نیز اخراج افسران اطلاعاتی اماراتی که تحت پوشش همکاری و هماهنگی اطلاعاتی با عراق در تعامل هستند، سرعت ببخشند.
«محمد جمال» تحلیلگر سیاسی عراق نیز تاکید کرد که جاسوسانی که برای نیروهای آمریکایی و سفارت آن‌ها در بغداد کار می‌کنند، به فرودگاه بین‌المللی بغداد نفوذ کرده‌اند. این افراد به عنوان کارمندان شرکت‌های امنیتی، راننده یا مترجم کار می‌کنند و بیشتر آن‌ها تحت استخدام دستگاه اطلاعات آمریکا هستند.
وی افزود که سخنان مایک پامپئو تأیید می‌کند که جاسوسان و عواملی اطلاعات را برای ترور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی ارائه کرده‌اند.
«عباس الاعرجی» عضو تجمع الشبکی عراق نیز، امروز خواستار ایجاد یک کمپین از سوی مقامات امنیتی کشور برای پاکسازی فرودگاه بین‌المللی بغداد از جاسوسان و مزدوران شد.
وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» گفت: اظهارات پامپئو مؤید نفوذ جاسوسان تحت پوشش اموری مختلف، به فرودگاه بین‌المللی بغداد بود. بقای این افراد در فرودگاه بین‌المللی بغداد یک خطر برای امنیت ملی به شمار می‌رود به ویژه پس از ترور فرماندهان پیروزی بر داعش. همه کشورهای جهان با تامین امنیت فرودگاه‌های بین المللی خود به امنیت ملی خود اهمیت می دهند، و در این زمینه پیشرو هستند.
شیخ «خالد الملا» ، امروز گفت که اظهارات وزیر خارجه سابق آمریکا، تکان‌دهنده بود و تداوم نفوذ به دستگاه اطلاعاتی عراق و دولت پیشبرد امور، همه را در هر لحظه در معرض ترور قرار می‌دهد.
وی افزود: آن‌چه پامپئو گفت خطرناک است و بار دیگر به عراقی‌ها و جهانیان که با شهادت فرماندهان شهید، ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی شوکه شده بودند، برای ما شوکه‌کننده بود.
خالد الملا تصریح کرد: این اظهارات صریحاً نفوذ به دستگاه اطلاعات عراق و تسلط جاسوسان و مأموران اطلاعاتی آمریکا بر تمامی بازوهای فرودگاه بغداد را تأیید می‌کند و این به آن معناست که همه به ویژه مخالفان حضور آمریکا در عراق در معرض ترور هستند».
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تصریح کرد که تداوم دولت پیشبرد امور، مصیبت‌های زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت و تنها راه حل این پرونده تشکیل هر چه سریع‌تر دولتی مقتدر است، علاوه بر این ما به مجلس منسجمی نیاز داریم که خواستار باز کردن یک تحقیق واقعی در مورد پرونده ترور فرماندهان پیروزی بر داعش شود. زیرا این ترور هم سرنوشت ساز است و هم حاکمیتی».

انجام عملیات انتقام جویانه
سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «الصادقون» عراق گفت انتقام معاون سابق بسیج مردمی عراق از طریق بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق و انتقام فرمانده سابق نیروی قدس از طریق نابودی رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، محمود الربیعی تاکید کرد عملیات انتقام جویانه صورت می‌گیرد. ما به عنوان عصائب اهل الحق آشکارا اعلام کردیم انتقام شهید ابومهدی المهندس، خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق و انتقام شهید حاج قاسم سلیمانی، از بین بردن رژیم صهیونیستی است. این مسئله، مسئله راهبردی است. همه گروه‌های مقاومت، همه کسانی که بسیج مردمی را دوست دارند، همه کسانی که مرجعیت عراق را دوست دارند؛ این گونه موضع گیری می‌کنند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور شهید سلیمانی ابومهدی المهندس درباره ترور فرماندهان پیروزی فرودگاه بین المللی بغداد فرماندهان پیروزی بر داعش وزیر خارجه سابق آمریکا دستگاه اطلاعاتی عراق گردان های حزب الله فرودگاه بغداد ابومهدی المهندس دستگاه اطلاعات سرویس اطلاعات جنایت فرودگاه حزب الله عراق قاسم سلیمانی مایک پامپئو تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی یادآور شد که انتقاد از جنایت های غزه ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟