Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:05:58 GMT

سوت زنی| فروش بی دردسر یک برند مشروب فروشی در کرمانشاه!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۲۲۴۲

سوت زنی| فروش بی دردسر یک برند مشروب فروشی در کرمانشاه!

خبرگزاری فارس-کرمانشاه- حسین مسکنه: چندسالی است که کارشناسان اقتصاد-سیاسی از شروع یک جنگ اقتصادی علیه کشور صحبت کرده و می‌کنند، انتظار می رفت که با شدت گرفتن تشدید تحریم‌ها به عنوان یکی از حربه‌های کشورهای غربی علیه ایران، سیاست‌های داخلی نیز متناسب به شرایط پیش رو تغییر کند، از همین رو نیز و در ایام انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری بود که رهبر معظم انقلاب تذکراتی را در باب مشکلات اقتصادی به نامزدهای ریاست جمهوری بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له در این تذکر بیان کردند: بنده گزارش های متعدّدی دارم که یک شخصی یا یک جمعی با انگیزه وارد می‌شوند، یک کار مهمّی را شروع می کنند، یک تولیدی را انجام می‌دهند، بعد به جای اینکه این تولید تشویق بشود و محصول خریداری بشود، ناگهان می‌بینیم که در واردات باز شد و مشابه این تولید وارد شد! اینها را بیچاره می‌کنند. اینها کشاورز را بیچاره می‌کنند. من همین روزها به مسئولین محترم تذکّر دادم؛ [مثلاً] کشاورز تولیدکننده‌ پیاز یا تولیدکننده‌ سیب‌زمینی زحمت می‌کشد، بعضی از اشخاص و سیاست‌ها او را به خاک سیاه می‌نشانند؛ سود زحمت او را دلّال می برد، به او چیزی نمی‌رسد.

رهبر معظم انقلاب علاوه بر این، بارها و بارها تذکراتی در توجه به مسائل اقتصادی داشته اند که نامگذاری سالها خود نشانی برای مهم بودن این امر است، اما اگر نگاهی به سخنان ایشان داشته باشیم، کلیده واژه  «وقتی تولیدی مشابه داخلی دارد واردات آن جایز نیست» بیشتر به چشم می خورد که این خود تاکیدی بر حمایت از تولید داخلی است و باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد اما گاها عملکرد برخی از مسئولین، خلاف این امر را نشان می‌دهد.

این وضع زمانی بغرنج خواهد شد که کالای وارداتی، مصرفی هم باشد. چندی پیش در سامانه «سوت زنی» فارس، مردم با ثبت درخواستی خواهان رسیدگی به فروش کالاهای خارجی «آبجوی خارجی» در کرمانشاه شدند، در سطح کشور، شرکت‌های نوشیدنی با برندهای مختلف و با کیفیتی وجود دارد که حتی می توانند با مشابه خارجی برابری و یا صادرات شوند، اما اکنون در سایه بی نظارتی مسئولین حوزه صنعتی و تجارت، یک شرکت داخلی اقدام به واردات چند مدل نوشیدنی آبجو بدون الکل از یک شرکت معروف ساخت مشروب در هلند و آلمان می‌کند!

چندی پیش نیز یکی از رسانه‌های داخلی (سال ۹۸) با انتشار گزارشی تحت عنوان «ترفند آبجوساز آلمانی برای فروش در ایران» به این موضوع پرداخت که در سایه بی نظارتی‌ها، تبلیغات این شرکت مشروب فروشی در متروی تهران درحال پخش است.

این موضوع جدا از ضربه به اقتصاد داخلی، خروج ارز و کمک به اقتصاد کشوری بیگانه و چرخیدن اقتصاد یک شرکت مشروب سازی، می توان رد پای نشان از یک راهبرد فرهنگی خارجی نیز باشد، درست است که این مدل آبجوها بدون الکل بوده و از لحاظ شرعی [شاید] مشکلی نداشته باشد، اما این شرکت‌ها با عادی سازی و جلب توجه، در تلاش‌اند تا بتوانند وجود مشروبات در خانه و سفره های مردم را رواج دهند، که جز نفوذ فرهنگی و آسیب به عقاید مردم، هدف دیگری در آن نیست.

چندی پیش نیز یکی از رسانه‌های داخلی (سال ۹۸) با انتشار گزارشی تحت عنوان «ترفند آبجوساز آلمانی برای فروش در ایران» به این موضوع پرداخت که در سایه بی نظارتی‌ها، تبلیغات این شرکت مشروب فروشی در متروی تهران درحال پخش است.

 

نکته دیگر این موضوع، فروش آزادانه این برند معروف مشروب سازی در سطح شبکه های اجتماعی بخصوص سایت‌های خرید آنلاین است، موضوعی که از نگاه بازرسین وزارت صمت نادیده گرفته شده است.با گذری بر بازار شهر کرمانشاه، دریافتیم که برخی از فروشگاه‌های بزرگ در مناطق مرفه نشین کرمانشاه، درحال فروش این مدل آبجوهای بدون الکل اما با برند مشروب سازی معروف هستند و حتی تبلیغات آن نیز در سطح این فروشگاه ها وجود دارد!

خبرنگار فارس برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ رئیس سازمان صمت رفت.محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: صدور مجوز واردات ازسوی وزارت صمت صادر می‌شود و ما در استان‌ها دخالتی در آن نداریم.

وی افزود: وجود چنین شرکت‌های در کرمانشاه بی‌شک قابل قبول نیست و پیگیری خواهیم کرد.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: وجود محصولات یک شرکت مشروب سازی معروف در کرمانشاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: اما از آنجا که محصولات این شرکت بدون الکل درحال عرضه است، برخورد با وی شرایط دیگری را دارد.

ساسانی در پایان گفت: در کمیته اقدام مشترک، این موضوع را مطرح و حتماً پیگیری خواهیم کرد.

حال باید دید که مسؤلین امر در سطح کشور و استان در سال جاری که بنام تولید، اشتغال و مانع زدایی نام گذاری شده است، چگونه مشکلات تولیدکنندگان داخلی را رفع و همچنین چگونه با نفوذ فرهنگی این موضوع برخورد خواهند کرد.

در شرایط اقتصادی خاص کشور که مسئله تامین ارز به سختی‌های خاص به خودش همراه است، واردات و فروش محصول یک شرکت مشروب فروشی معرف در ایران جای بسی تاسف و تامل دارد، حال باید دید واکنش مسئولین ذی ربط در این خصوص چیست.

مردم می‌توانند نظرات و مسائل از این دست را در سامانه «سوت زنی» فارس گزارش کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه مشروب فروشی بازار ازاد سلیم ساسانی دارابی مجوز واردات مشروب فروشی شرکت مشروب مشروب سازی بدون الکل یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰

فرانسوی‌ها با برند رنو نسبت به صنعت خودروی ایران حق آب و گل دارند چرا که اولین ماشین تاریخ ایرات توسط مظفرالدین شاه قاجار از این برند خریداری شد. گروه رنو شرکت خودروسازی چندملیتی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و پخش خودروها، کامیون، تراکتور، اتوبوس و خودرو‌های برقی فعال است و پیش‌تر در زمینه طراحی و تولید هواگرد و موتور‌های هواگرد نیز فعالیت داشته‌است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

منبع: چندثانیه

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • طارمی پرتغالی، فرعون فروشی و اولین شوک به استقلال!
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com