Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد عصر امروز در نشست شورای مهارت استان اردبیل اظهار کرد: آموزش‌های مهارت‌آموزی تأثیر مهمی در اشتغال‌زایی دارد و در این زمینه طرح آموزش در محیط واقعی کار دارای اهمیت خاصی است چراکه با این طرح آموزش‌های همزمان تئوری و عملی محقق شده و حتی ممکن است فرد آموزش‌دیده در همان بنگاه اقتصادی مشغول به‌کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۸۹ نفر در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی در محیط کار و بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل بهره‌مند شده و در ۳ ماهه اول سال‌جاری نیز تعداد ۸۹ نفر در محیط‌های حرفه‌ای با مهارت‌های کار آشنا شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: بر اساس طرح آموزش در محیط واقعی کار، فرد مورد نظر یک ماه تا ۱۸ می‌تواند در بنگاه اقتصادی تحت نظر کارفرما و استادکار علمی که از سوی فنی‌وحرفه‌ای اعزام می‌شود، آموزش‌های عملی و تئوری را دریافت کند.

عبداللهی عابد بیان کرد: تلاش و همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای، سازمان صمت، اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان اردبیل، برای ۲ برابر کردن تعداد افراد معرفی‌شده به واحدهای کار جهت مهارت‌آموزی، ضروری است.

صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد تسهیل می‌شود

محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به شمار بالای افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت آموزش‌های مهارتی، با اجرای طرح آموزش عملی در محیط واقعی کار، این اقدام عملیاتی شده و اشتغال‌زایی نیز با درصد بالایی محقق می‌گردد و مهارت‌آموزان از آموزش رایگان در محیط کار بهره‌مند شده و علاوه بر مهارت، اصول بنگاه‌داری و تعامل با مشتریان را نیز فرا می‌گیرند.

وی از تسهیل صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد برای ارائه آموزش‌های عملی به مهارت‌آموزان خبر داد و افزود: در این راستا رشته‌های شغلی بر اساس سند آمایش سرزمین مشخص و مجوزهای لازم صادر می‌شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بیان کرد: رهگیری اشتغال ایجادشده در جریان اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، رویکرد اصلی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بوده و اشتغال در این طرح نسبت به طرح مهارت‌آموزی در محل آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای از درصد بالایی برخوردار است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، مجوز آموزش در محیط کار به تعدادی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل ارائه شد.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل مهارت آموزی در محیط واقعی کار سازمان آموزش فنی وحرفه ای محیط واقعی کار استان اردبیل فنی وحرفه ای مهارت آموزی طرح آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد