Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت داوران ۳ بخش، مسابقه تئاتر خردسال، خیابانی و خیمه شب‌بازی، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هیئت داوران ۳ بخش، مسابقه تئاتر خردسال، خیابانی و خیمه شب‌بازی، این رویداد نمایشی را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، الکا هدایت، بهرام بهبهانی و مهرداد نظام‌آبادی؛ ۳ داوری هستند که آثار بخش مسابقه تئاتر خردسال را بررسی و برگزیدگان را در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی می‌کنند.

همچنین هیئت داورانی متشکل از بهناز مهدی‌خواه، عباس جمشیدی‌فر و حسین صفی؛ آثار بخش‌های مسابقه تئاتر خیابانی و خیمه‌شب بازی، جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان، را ارزیابی خواهند کرد.

هیئت داوران این ۳ بخش از هنرمندان باسابقه عرصه هنر‌های نمایشی، به ویژه نمایش کودک و نوجوان، هستند که آثار منتخب جشنواره بیست و هفتم را داوری می‌کنند.

الکا هدایت نویسنده، بازیگر، کارگردان و صداپیشه تئاتر از کودکی وارد عرصه هنرهای نمایشی شده است. او کارگردانی نمایش‌های متعددی را در حوزه  تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان همچون «هوشنگ لاک‌پشته»، «شگفتی» و... در کارنامه دارد.

بهرام بهبهانی بازیگر، کارگردان و از عروسک‌گردان باسابقه عرصه هنر نمایش است. او در نمایش‌های متعددی به عنوان عروسک‌گردان حضور داشته و از آثاری که در حوزه نمایش کودک و نوجوان هستند، می توان به؛ «افسانه ماهک»، «فیل در تاریکی» و «میوه‌های شهر خاکستری» اشاره کرد.

مهرداد نظام‌آبادی بازیگر، کارگردان، نویسنده، محقق و مدرس بازیگری کودک و نوجوان است. حضور به عنوان مجری در برنامه تلویزیونی «فیتیله» و تالیف کتاب «۴۰ بازی آپارتمانی» از جمله آثار این هنرمند است.

بهناز مهدی‌خواه نویسنده، بازیگر، کارگردان و طراح و سازنده عروسک، از جمله هنرمندان شناخته شده نمایش کودک و نوجوان است. نمایش «دنیای خیال انگیز من» این هنرمند به عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شده و از برگزیدگان بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است.

عباس جمشیدی‌فر از بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون است. او سال‌ها در عرصه نمایش خیابانی و کودک و نوجوان فعالیت داشته که می‌توان به نمایش‌های «دختر انار» برگزیده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش خیابانی «دن کیشوت» برگزیده جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد.

حسین صفی از هنرمندان شناخته شده عرصه هنرهای نمایشی استان همدان است. او در عرصه نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و پژوهش فعالیت دارد و از آثار تولیدی این هنرمند در عرصه آثار کودک و نوجوان می‌توان از مجموعه‌های تلویزیونی «ماجراهای تپلی»، «ماجراهای ننه گلی» و «هاچین و واچین» نام برد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر عباس جمشیدی فر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان مسابقه تئاتر هیئت داوران عرصه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی