Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@00:41:26 GMT

تکذیب شیوع وبا در اصفهان/ آب شرب سالم است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۴۶۵۰

آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد خورسندی درباره افت فشار آب در برخی مناطق اصفهان، اظهار کرد: به گفته اداره کل هواشناسی اصفهان این روزها و تا هفته آینده در گرم‌ترین روزهای سال قرار دارد، اما شرکت آب و فاضلاب همچون گذشته به رسالت خود عمل می‌کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تصفیه خانه باباشیخعلی با تمام ظرفیت در مدار قرار دارد، همچنین با وجود کاهش آبدهی، برخی چاه‌های متفرقه نیز در مدار قرار دارند و از طریق سامانه‌های گندزدایی و کلرزنی زیر نظر مرکز بهداشت و مرکز پایش بر کیفیت آبفای استان اصفهان کلرزنی و هر روز نمونه گیری و پایش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات تلاش می‌کنیم تا آب شرب مردم تأمین شود، اظهار کرد: از سال گذشته تا امسال اقدامات خوبی انجام شده و بر روی والوها و شیرآلات قدیمی تعویض شد، تا جایی که امسال شاهد توزیع عادلانه آب از طریق سامانه تله‌متری هستیم.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان به گرمای هوا و ضرورت همکاری شهروندان اشاره کرد و گفت: با صرفه‌جویی در مصرف آب به نظر می‌رسد مشکلی در تامین آب شرب مردم اصفهان نداشته باشیم و برآوردهای ما این است که همانند سال گذشته مشکل خاصی نخواهیم داشت تا نیازی به آبرسانی سیار نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: تصفیه‌خانه باباشیخعلی برای ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستا آبرسانی می‌کند، اما در مجموع ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستا تحت پوشش شرکت آبفا استان قرار دارند و شهرهای گلپایگان و خوانسار سامانه آبرسانی جداگانه‌ای دارند.

خورسندی درباره افت فشار آب در برخی نقاط شهر اصفهان، گفت: زمانی که افت منابع آب اتفاق می‌افتد با افزایش مصرف، منابع در طول روز آبگیری می‌کنند که این بعضاً موجب افت فشار آب می‌شود، البته تصفیه خانه باباشیخعلی به طور دایم در مدار است، اما با افزایش دمای هوا مصرف آب از تولید پیشی می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تولید آب استان در بهترین شرایط بین ۱۲ تا ۱۳ مترمکعب در ثانیه است که سال گذشته مصرف تا حدود ۱۸ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت اما به نظر می‌رسد امسال مصرف در گرمترین شرایط تا حدود ۱۶ مترمکعب بر ثانیه باشد.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به افت فشار آب در برخی نقاط شهر، تصریح کرد: امسال مشکل خاصی در تأمین آب شرب نخواهیم داشت، در حالیکه سال گذشته آبرسانی سیار داشتیم و امسال عدالت در توزیع آب رعایت خواهد شد.

وی همچنین درباره شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف آب شرب شبکه و رد این شایعه توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: شرکت آبفای استان اصفهان نیز هر گونه انتقال بیماری از طریق شبکه آب شرب اصفهان را تکذیب می‌کند.

خورسندی توضیح داد: آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از طریق تصفیه خانه آب باباشیخعلی تامین و پس از گذراندن همه فرایندهای تصفیه، ازن زنی و کلرزنی شده و میزان کلر باقیمانده در شبکه آب شرب بر اساس استانداردهای ۱۰۵۳ بوده و در محدوده ۰.۵ تا ۰.۸ میلی‌گرم بر لیتر است.

وی همچنین ادامه داد: به‌صورت روزانه تمام آزمون‌های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب شرب توسط آزمایشگاه‌های شرکت آبفا انجام می‌شود.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به در مدار قرار گرفتن تعدادی از چاه های متفرقه با هدف جبران کمبود آب شرب و بهداشت در فصل گرم سال؛ آب استحصال شده تمام این چاه ها به صورت دائم گندزدایی و کلرزنی شده و کنترل‌های بهداشتی لازم توسط مرکز بهداشت استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به صورت دائم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان و روستاییان ساکن در ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سلامت آب شرب شبکه آبرسانی کاملاً مطمئن باشند و یقین داشته باشند که امکان انتقال بیماری وبا از طریق آب تصفیه و گندزدایی شده وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وبا اصفهان آب شرب شرکت آبفای استان اصفهان افت فشار آب تصفیه خانه سال گذشته شرکت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران