Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان بااشاره به کاهش دبی منابع آبی در این استان گفت: از تاخیر یک‌دهه‌ای در اجرایی شدن پروژه‌ها را اصلی‌ترین عامل عقب‌افتادگی ۲۰درصدی میانگین پوشش فاضلاب در استان کم‌آب سمنان ارزیابی کرد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین پوشش فاضلاب در کشور بیش از ۵۰ درصد است و این در حالی است که این شاخص در استان سمنان ۳۱ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل این تفاوت در پوشش فاضلاب خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در استان سمنان با وجود ضرورت آن دیر آغاز شده و همین سبب شده که این عقب‌افتادگی به تدریج به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ادامه داد: پروژه‌های مرتبط با فاضلاب در بیشتر استان‌ها عمدتا در میانه دهه هفتاد آغاز شده و این در حالی است که اینگونه پروژه‌ها در استان سمنان با یک دهه دیرتر در سال ۸۴ در استان سمنان آغاز شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنانبا بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در بخش فاضلاب استان انجام شده اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهدیشهر یکی از پروژه های خوب در این بخش است.همچنین پروژه های فاضلاب در بیشتر شهرهای بزرگ استان روند بسیار خوبی دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر سمنان و عدم اجرای تعهدات پیمانکار این پروژه گفت: متاسفانه شهرداری سمنان به تعهدات خود در این ارتباط عمل نکرده است.

اخطارهای پیاپی اما کم‌اثر آبفا به شهرداری سمنان.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از اعطای بیش از چهار اخطار به شهرداری سمنان به دلیل تاخیر در اجرای تعهدات خبر داد و اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به اهمیت این پروژه به طور جدی پیگیر پروژه است.
طاهری با اشاره به اخطارهای پی در پی آب و فاضلاب استان به شهرداری به دلیل عدم عمل به تعهدات خود در پروژه مهم فاضلاب شهری مرکز استان عنوان کرد: علی رغم این تاکیدات، روند پروژه در مرکز استان چندان مناسب نیست و لذا انتظار می‌رود که شهرداری سمنان با توجه به نیاز استان به این پروژه با تسریع در اجرای پروژه و عمل به تعهدات خود به رفع معضل کم آبی در استان کمک کند.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه های انتقال آب در استان بر لزوم بهینه سازی این شبکه ها تاکید و اظهار کرد: برای بهینه سازی تمامی شبکه های فرسوده استان به اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است که با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی امکان اصلاح همه آنها در یک بازه زمانی کوتاه نیست اما شرکت آبفا به تدریج و هر ساله بخشی از این شبکه را اصلاح و بهینه سازی می کند.

طاهری با ابراز خرسندی از اصلاح بخش مهمی از شبکه های فرسوده در مناطق روستایی گفت: خوشبختانه این چند ساله اعتبارات خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی به اصلاح شبکه روستایی اختصاص یافته و پروژه های خوبی در این بخش اجرایی کردیم.
مدیرعامل آبفا استان اضافه کرد: در همین ارتباط ۷۲میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به تامین آب، اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب روستایی اختصاص یافت که همه آن جذب شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب بحران کم آبی استان سمنان آب و فاضلاب استان استان سمنان شهرداری سمنان پوشش فاضلاب مدیرعامل آب پروژه ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج