Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی در گزارشی مدعی شده است که سه فروند قایق تندرو متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو کشتی آمریکایی «یو اس اس سیروکو» و «یو اس اس اس اس چوکتا کانتی» نزدیک شده‌اند.

در این گزارش گفته شده که قایق‌های تندرو ایرانی تا فاصله ۵۰ یاردی به کشتی های آمریکایی نزدیک شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، آخرین تقابل آمریکا و ایران درحوزه دریایی روز دوشنبه و زمانی رخ داده است که سه قابق تندرو ایرانی به دو کشتی آمریکایی در شرایطی که ارتش آمریکا آن را «بسیار خطرناک» توصیف کرده، نزدیک شده اند.

واشنگتن پست در گزارش خود گفته است که کشتی «یو اس اس سیروکو» یک کشتی گشت زنی و «یو اس اس اس اس چوکتا کانتی»، یک کشتی حمل‌ونقل سریع هستند که هر دو در حال عبور از آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس بودند و سه قایق ایرانی به آنها نزدیک شدند.

یک نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، برای توصیف این تقابل گفته است: قایق‌های تندرو پس از اینکه سیروکو پیام هشدار صوتی صادر کرد منحرف شدند. قایق‌های ایرانی همچنین به ۵۰ یاردی کشتی «یو اس اس اس اس چوکتا کانتی» رسیدند که بلافاصله سیروکو یک شعله اخطار برای دور کردن قایق‌ها روشن کرد.

«جوزف بوچینو»، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این ارتباط ادعا کرده است: اقدامات نیروی دریایی ایران با استانداردهای بین‌المللی رفتار حرفه‌ای یا ایمنی دریانوردی مطابقت نداشت و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش داد.

به گفته منابع آمریکایی، تقابل دریایی روز دوشنبه حدود یک ساعت به طول انجامید و سرانجام با خروج قایق‌های تندور ایرانی از منطقه به پایان رسید.

جزئیات بیشتری در این گزارش گفته نشده و هنوز مقامات رسمی هم واکنشی به آن نشان نداده اند.

منبع: مهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران یو اس اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است