Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرآیند ثبت نام ۱۸ هزار نوآموز در پایه اول، از خرداد ماه آغاز شده است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، امروز سه شنبه ۳۱ خرداد در بازدید سرزده از چهار آموزشگاه ابتدایی مرکز استان، با بیان اینکه ثبت نام نوآموزان واجدالشرایط بدو ورود به دبستان، قطعی شده است؛ اظهار کرد: محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموز، اولین شرط لازم برای ثبت نام می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی، کمبود فضاهای آموزشی به ویژه در مرکز استان، مهم ترین چالش آموزش و پرورش در خراسان جنوبی برشمرد و بیان کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته کمبود فضاهای آموزشی باعث شده که اکثر مدارس بیرجند به صورت دو شیفت فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دریافت هر گونه وجه به غیر از پول کتاب و بیمه ممنوع اعلام و اظهار کرد: فرایند ثبت نام در پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم، به صورت اتوماتیک انجام شده و نیازی به حضور دانش آموزان نیست.

وی افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی، وآمادگی تحصیلی نوآموزان، با هدف تشخیص به موقع بیماری ها، بهبود کیفی آموزش، کنترل عوامل موثربرافت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمی و روانی کودکان در سن مدرسه و تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بر لزوم نوبت گیری در سامانه سنجش، در هنگام ثبت نام پایه اول، توسط مدیران مدارس، تأکید کرد و گفت: اولیای نوآموزان باید با در دست داشتن برگه نوبت گیری، اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس ۳×۴، به پایگاه سنجش معرفی شده از سوی مدیر مدرسه، مراجعه کنند.  

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه که ۱۷ پایگاه سنجش سلامت در استان به صورت ثابت و سیار برای اجرای طرح سنجش در نظر گرفته شده است گفت : علاوه بر این،۲ پایگاه تخصصی در مرکز استان به صورت تخصصی موارد ارجاع شده از پایگاه اولیه در بخش‌های هوش، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی و اوتیسم را بررسی و غربالگری می‌کنند.

 رئیس ستادسنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان به دبستان وپیش دبستان خراسان جنوبی از مشارکت  ۱۵۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در این پایگاه‌ها خبر داد و گفت :  نوبت‌دهی برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت از ۲۲ خردادماه جاری آغاز شده  و شروع فعالیت اجرایی مراکز سنجش از اول تیرماه آغاز می‌شود.

موسوی نژاد با اشاره به سنجش ۱۹ هزار نوآموز پایه اولی و پیش دبستانی در سال گذشته، یادآور شد: هزینه در نظر گرفته شده برای انجام طرح سنجش ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدارس آموزش و پرورش خراسان جنوبی سنجش سلامت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری