Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی ملک شاهکویی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار داشت: این شهید پس از قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بهمراه تعدادی از دوستان خود با ورود به مصر تاکتیک‌های نبرد و جنگ نامنظم را در سخت ترین دوره های چریکی آموخت و سپس با حضور در پاوه و استفاده از فنون نظامی و تاکتیک های جنگ نامنظم با مدیریت بی بدیل خود توانست کنترل منطقه را در دست نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه نینوای گلستان بیان کرد: شهید چمران یک دانشمند بزرگ الکترونیک و فیزیک پلاسما بود که مدرک دکترای خود را از دانشگاه برکلی آمریکا گرفت و برای ناسا پژوهش و تحقیق می‌کرد اما با بازگشت به ایران به رزمنده و فرمانده‌ای شجاع و بی نظیر نظامی و جنگ‌های چریکی تبدیل شد.

سردار شاهکویی افزود: بهترین شرایط رفاهی، شغلی و رفاهی در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان برای شهید چمران فراهم بود اما او خدمت به وطن و سربازی برای امام (ره) را به همه این موارد ترجیح داد.

وی گفت: تبیین شخصیتی الگوهای انقلابی همچون شهید چمران وظیفه ای مهم بر دوش فرهنگیان و دانشگاهیان است زیرا نسل امروز اطلاعات کاملی از واقعیت های قبل از انقلاب، خباثت‌های خاندان پهلوی و دشمنی های دول غربی با اسلام و جمهوری اسلامی ندارد.

فرمانده سپاه نینوا بیان کرد: انقلاب اسلامی از روزهای اول پس از پیروزی درگیر دشمنی گروهک های منافق و خودفروخته، توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر مستکبران بود ولی به لطف خداوند و هوشیاری مردم از این آزمون ها سربلند بیرون آمد.

سرپرست دانشگاه گلستان هم در این مراسم گفت: شهید چمران علم، ایمان و عمل را باهم درآمیخت و اسوه و الگوی مناسبی برای اساتید و دانشگاهیان است.

علیرضا خواجه شاهکوهی افزود: شهید چمران یکی از دلداگان امام خمینی (ره) بود که عاشقانه پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاد و با تدابیر خود سبب شد رژیم بعث نتواند در خاک کشورمان پیشروی کند.

شهید مصطفی چمران در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در آزادسازی سوسنگرد و تپه های الله اکبر شرکت داشت.

بعد از فتح ارتفاعات الله اکبر، شهید چمران طرح تسخیر دهلاویه را به کمک رزمندگان ستاد جنگهای نامنظم به مرحله اجرا درآورد و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در جبهه سوسنگرد ـ دهلاویه به شهادت رسید.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان دانشگاه گلستان روز بسیج اساتید و شهادت دکتر مصطفی چمران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان دانشگاه گلستان استان گلستان گرگان دانشگاه گلستان شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به عدم وجود دوربرگردان‌های غیرهمسطح در طول مسیر ۱۱ کیلومتری بزرگراه شهید چمران (حدفاصل پل پارک وی تا تونل توحید)، از تلاش برای احداث ۲ دوربرگردان غیرهمسطح در این بزرگراه خبر داد و گفت: در حالی که احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران از سال گذشته آغاز شده، تلاش برای اجرای دوربرگردان شمال به شمال نیز از فروردین‌ماه امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

صداقتی در تشریح مشخصات فنی پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث یک دستگاه پل دوربرگردان به طول ۹۰ متر (۲۹۰ متر با احتساب شیب راهه) و عرض متوسط ۶ متر است. ضمن اینکه اصلاحات هندسی معبر به طول ۱۵۰ متر و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کاهش ۷.۵ کیلومتری پیمایش‌های اضافی در مسیر بزرگراه شهید چمران، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را از مهمترین تأثیرات اجرای پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران خواند و ابراز امیدواری کرد عملیات احداث این پروژه راهگشای عمرانی تا پایان سال به سرانجام برسد.

کد خبر 6097943 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند