Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیست بیماری‌های تحت پوشش بیمه سلامت احکام تکلیفی بند (ن) تبصره (۱۷) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور شرایط استفاده از بیمه بیماری‌های خاص

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، در جلسه علنی امروز مجلس پس از ارائه گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: اساسنامه مربوط به بیماران صعب العلاج تدوین شده و گروه‌های تحت پوشش در سه گروه با ۲۹ بیماری مشخص شده است؛ بسته خدمتی مربوطه نیز، آماده شده و دستور کار هیات وزیران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا قالیباف، رئیس مجلس نیز با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت بیماران صعب العلاج اظهار داشت: مدت‌ها بود که این بیماران به ما مراجعه می‌کردند و مقابل مجلس حاضر می‌شدند که اعتراضات خود را به گوش برسانند. در بودجه سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت و صندوقی برای این موضوع در نظر گرفته شد. از ردیف شماره ۱۸ تبصره ۱۴، مبلغ ۵هزار میلیارد تومان برای این صندوق اعتبار در نظر گرفته شد. علاوه بر این، دو هزار میلیارد هم از تسهیلات در تبصره ۱۶ برای واریز به صندوق پیش‌بینی شد، اما اجرایی شدن این موارد به آیین‌نامه نیاز دارد.

به گفته وی، با وجود گذشت سه ماه از سال جاری، هنوز هیات دولت آیین‌نامه لازم برای اجرای قوانین مذکور را تصویب نکرده و این در حالی است که موضوع درمان، مهم است و موضوع اجرایی شدن صندوق بیمه صعب العلاجان باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

لیست بیماری‌های تحت پوشش بیمه سلامت

سوم خردادماه بود که محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از افزودن ۲۹ بیماری به لیست بیماری‌های تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد و تصریح کرد: تاکنون فقط ۵ بیماری از جمله هموفیلی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه تحت پوشش این بیمه قرار داشت. اما در سال جاری علاوه بر بیماری‌های خاص، بیماری‌های سخت درمان و مزمن از جمله بیماران سرطانی، فلج مغزی، پارکینسون، آسیب‌های نخاعی، سی اف، بیماری‌های مزمن و پرهزینه حتی دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی، در گروه‌های مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرند تا هزینه‌های درمانی بیماران کاهش یابد.

لازم به ذکر است که بیماری‌هایی مانند سرطان، سکته مغزی، انواع هپاتیت B-C-D، دیابت مقاوم، روماتیسم پیشرفته، نقص ایمنی، بیماری پروانه‌ای، انواع سندروم، آلزایمر، نارسایی قلبی، سی اف ریه و ایدز، از جمله بیماری‌هایی هستند که در گروه بیماری‌های صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.

احکام تکلیفی بند (ن) تبصره (۱۷) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با استفاده نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاه‌های مربوط و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد می‌شود. اساسنامه و ساختار صندوق به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال از محل ردیف (۱۷) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه به‌ صورت ۱۰۰درصد به این صندوق تخصیص و پرداخت می‌گردد. همچنین مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره (۱۶) جهت پرداخت به جامعه هدف به این صندوق اختصاص می‌یابد.

شرایط استفاده از بیمه بیماری‌های خاص

اشخاص مبتلا به بیماری‌های خاص باید جزء بیمه‌شدگان شرکت‌های بیمه مانند خدمات درمانی، تامین اجتماعی و... بوده و ثبت‌نام بیمه تکمیلی آنها انجام شده باشد. درواقع یکی از اصلی‌ترین شرایطی که عمده شرکت‌های بیمه برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص تعیین کرده‌اند، این است که بیمار قبل از ابتلا به بیماری‌های خاص، تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد و از طریق انجام آزمایش، نوع بیماری و خاص بودن آن تعیین شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه بیماری های خاص تحت پوشش بیمه تحت پوشش بیمه سلامت صعب العلاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص