Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۸۴٬۷۸۰ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت سال جاری، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰٬۲۸۵ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۸۴٬۷۸۰ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲٬۲۶۵ تن، بلدرچین با ۱۵۶ تن و سایر انواع طیور با ۳٬۰۸۴ تن، به‌ترتیب ۱٫۲ درصد، ۰٫۱ درصد و ۱٫۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۱۹ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۹درصد، بوقلمون ۲۶ درصد، بلدرچین ۳ درصد و برای سایر انواع طیور ۴۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (فروردین) در حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتارگاه های رسمی کشور انواع طیور مرغ و خروس گوشت طیور عرضه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مقام عالیرتبه در کره شمالی + عکس و جزئیات | او به هر ۳رهبر خدمت کرده بود | تمجید کیم جونگ اون از وی

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: رسانه های رسمی روز چهارشنبه اعلام کردند، «کیم کی نام» یکی از باسابقه ترین مقامات کره شمالی که به هر سه نسل از رهبران این کشور خدمت و مشروعیت سیاسی آنها را تقویت کرده و رهبری دستگاه تبلیغاتی این کشور را برعهده داشته است، درگذشت.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه از قبر کیم بازدید کرد تا «با اندوه تلخ از دست دادن یک انقلابی کهنه کار که تا پایان به این کشور وفادار مانده بود» ادای احترام کند. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم روز سه شنبه در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

او بخشی از یک گروه اصلی از مقامات وفادار بود که برای حفظ قدرت سه نسل از «کیم‌ها» از طریق تحکیم مشروعیت آن‌ها و حفظ حکومتی که در سال ۱۹۴۵ تأسیس کرده بودند، تلاش می‌کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره او نوشت: «کیم کی نام» خود را وقف حمایت از تلاش پیروزمندانه یک کشور سوسیالیستی قدرتمند با حفظ قدرت تهاجمی و توسعه کره شمالی در تمام حوزه های ایدئولوژیک حزب کرده بود.»

کد خبر 850264 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین جعفرزاده به ابراهیم رئیسی/مدینه گفتی و کردی کبابم!
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • معرفی زبان رسمی جدید در لهستان
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • درگذشت مقام عالیرتبه در کره شمالی + عکس و جزئیات | او به هر ۳رهبر خدمت کرده بود | تمجید کیم جونگ اون از وی
  • بهره برداری از مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی درزاهدان،بزودی
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد