Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعضای کمیسیون در جلسه با آقای کمالوندی عنوان کردند که اگرچه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما بر کاهش کامل این همکاری‌ها تاکید کردند و از سیاستی که برای جمع‌آوری تمامی دوربین‌ها دنبال می‌شود حمایت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون از حضور بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در این کمیسیون به‌منظور بررسی تصمیمات و اقدامات اخیر سازمان در مقابل اقدامات زیاده‌خواهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:آقای کمالوندی امروز علاوه‌بر ارائه گزارشی از روند طی شده مذاکرات منتهی به صدور قطعنامه شورای حکام، تاکید کرد؛ ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی به‌صورت توامان است، همچنین بر اهمیت صنعت هسته‌ای کشور تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت:اعضای کمیسیون پس از استماع گزارش سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اتفاق بحث قطعنامه صادر شده را محکوم کردند و آن را تصمیمی سیاسی و متاثر از فشار سیاسی قدرت‌ها خارج از نکات فنی قلمداد کردند.

شریعتی ادامه داد:اعضای کمیسیون عنوان کردند که اگرچه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما بر کاهش کامل این همکاری‌ها تاکید کردند و البته از سیاستی -که برای جمع‌آوری تمامی دوربین‌ها دنبال می‌شود- حمایت کردند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به سند جامع افق توسعه 20 ساله هسته‌ای کشور دیگر موضوعی بود که در جلسه امروز در دستورکار قرار داشت، افزود: مقرر شد؛ جزئیات این سند -که به تصویب شورای عالی فناوری رسیده و ابلاغ شده- به‌صورت کامل به کمیسیون انرژی ارسال و نظارت کمیسیون بر اجرای این سند به صورت منظم انجام شود چراکه ما حوزه هسته‌ای را صنعت هسته‌ای مانند صنایع دیگر کشور دانسته ولذا باید به صورت کامل مستقر شود.

نماینده تهران در مجلس گفت:اعضای کمیسیون در این جلسه بر توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای تاکید کردند، اضافه کرد: همچنین بر ضرورت تامین مالی و حمایت‌های بیشتر از برنامه‌های فنی و ارتقاء توان نیروی انسانی سازمان تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:موضوع  دیگری که از سوی نمایندگان در این جلسه به آن اشاره شد این است که "قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم برای لغو تحریم‌ها" در بخش صنعت هسته‌ای، کاملا مسیر مذاکرات را به نفع ایران تغییر داد و دست ایران در مذاکرات پر شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش سازمان از اجرای تعهدات ایران نشان داد، تمام تعهدات بخش فنی این قانون توسط سازمان در بخش‌های تجهیزات، ماشین، مواد و تاسیسات بعضا بیش از تعهد مبتنی بر قانون نیز بوده است.   

نماینده تهران در مجلس در پایان تاکید کرد:اعضای کمیسیون در این نشست مشترک همچنین به این موضوع اشاره کردند که با توجه به تهدیدهای که رژیم صهیونیستی نسبت به تجهیزات، اماکن و دانشمندان ما به طور دائم دارد بر بحث حفاظت از دانشمندان و تجهیزات و اماکن تاکید کردند.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس کمیسیون انرژی مجلس سخنگوی کمیسیون انرژی اعضای کمیسیون تاکید کردند همکاری ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم