Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:09:08 GMT

١.٤ میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۲۱۲۱

١.٤ میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید روح اله لطیفی-سخنگوی گمرک- وضعیت موجودی کالای اساسی در گمرک و بنادر تا ۳۰ خرداد ماه را اعلام کرد که نشان داد چهار میلیون و ۳۳۱هزار و ۳۹۹تن موجودی  انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است.

 از این میزان دو میلیون و ۹۶۸هزار و ۴۷۰تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵هزار و ۸۳۳تن نیز در حال تخلیه از ۲۰ فروند شناور  و ۹۷۳هزار و ۹۳۹تن کالای اساسی هم در ۱۸شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از کالاهای موجود در بنادر، یک میلیون و ۹۵۴هزار و ۵۴۷تن ذرت است که یک میلیون و ۴۵۹هزار و ۴۱۸تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص قرار دارد و مابقی در ۱۳شناور که ۷شناور در حال تخلیه و ۶شناور منتظر در اسکله است.

بعد از ذرت که بالاترین میزان کالای اساسی دپو در بنادر را به خود اختصاص داده، ‌ گندم با ۹۳۲هزار و ۴۹۲تن در جایگاه بعدی قرار دارد که  ۴۵۵هزار و ۱۳۶تن در اماکن بندری و مابقی در ۱۱ شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه است.

دانه های روغنی با ۵۸۱هزار و ۲۴۶تن، که ۳۶۳هزار و  ۴۲۹تن آن در اماکن بندری و مابقی در چهار شناور قرار دارند، روغن خام هم با ۳۲۹هزار و ۳۶۵تن که ۲۹۴هزار و ۱۳۶تن آن تخلیه شده و مابقی در سه شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با ۲۲۴هزار و ۱۰۵تن که ۱۸۰هزار و ۹۰۶تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با ۱۴۷ هزار و ۳۸۴تن، شکر با ۸۵هزار و ۲۵۰ تن که ۲۷هزار و ۱۷۶تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و ۴۰ هزار و ۸۸۵تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند.  

به گفته لطیفی، ‌ روزانه بین ۴۵تا ۶۰هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می رود.

منبع: ايسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک ایران اماکن بندری کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است